Analiza otoczenia biznesowego – rozpoczynając od klientów, przez konkurencję, a kończąc na własnych zasobach pozwala określić zarówno silne jak i słabe strony organizacji. Taka wiedza w szybko zmieniającej się rzeczywistości może pomóc menadżerom i specjalistom podejmować decyzje biznesowe, które w pozytywny sposób przełożą się na działania związane ze sprzedażą, obsługą klienta, marketingiem czy ofertą.
Badania rynku, opinii i audyty
Filozofia naszych badań
Jesteśmy pewni, że statystyka jest wielkim przyjacielem badań. Dlatego w realizowanych przez nas audytach kierujemy się aspektem jakościowym polegającym na:
Jakie badania realizujemy?
Badania wykonujemy metodami:
Jak realizujemy cele badania?
Przed rozpoczęciem każdego badania ustalamy jego cele oraz parametry statystyczne istotne dla firmy. Na tej podstawie tworzymy proces badania (proces zależy od typu badania). Przykładem mogą być badania tajemniczego klienta, w których tworzymy ścieżki rozmowy, możliwe reakcje doradców klienta, audytorów. Weryfikujemy punkty krytyczne – czyli stwierdzenia, hasła oraz branżowy slang, który mógłby zdradzić tajemniczego klienta. W tym elemencie określamy również potencjalne problemy, tematy oraz warunki brzegowe rozmów.
Po ustaleniu powyższych elementów oraz dobraniu dopasowanej kadry, wszyscy audytorzy przechodzą odpowiednie szkolenia, mające zapewnić jak największą ilość praktycznych wniosków. Firma zlecająca audyt jest na bieżąco informowana o postępie badania dzięki kontaktowi ze strony dedykowanego przez Exbis koordynatora badania.
Po zakończeniu audytu następuje faza analizy danych oraz tworzenia raportu. Po jego ukończeniu organizujemy spotkanie, na którym prezentujemy wyniki, dane i wnioski. Po prezentacji i dostarczeniu raportu jesteśmy również do Państwa dyspozycji – zarówno koordynator badania jak i audytorzy w celu przekazania lub skonsultowania poszczególnych danych lub wniosków.
Audytorzy
Współpracujemy z interdyscyplinarnym zespołem składającym się z audytorów, analityków oraz kadry naukowej rozumiejącej procesy biznesowe oraz metodologię przeprowadzania audytu. Zespół EXBIS tworzą specjaliści posiadający szerokie doświadczenie w zakresie zarządzania, sprzedaży oraz tworzenia standardów obsługi klientów, zdobyte podczas pracy na stanowiskach menedżerskich w dużych organizacjach. Przyjęte mechanizmy kontrolne, oraz obiektywna analiza pozwala formułować zalecenia na temat konkretnych aspektów wymagających zmian i procesu wdrożenia działań optymalizacyjnych służących poprawy pozycji zleceniodawcy na rynku.