fbpx

Szybki kontakt


  • Nieprawidłowa treść!
  • Zły adres e-mail!
  • To pole jest puste!
  • Wyślij

Strefa wiedzy

Start / Strefa wiedzy

[Nowość] PRISM Brain Mapping

Partner Zarządzająca Exbis - Iwona Napłoszek uzyskała certyfikat Praktyka PRISM Brain Mapping! Czym jest PRISM? Narzędzie PRISM Brain Mapping służy do identyfikacji preferowanych zachowań ludzi, które bezpośrednio odnoszą się do relacji interpersonalnych oraz wyników pracy. PRISM Brain Mapping mierzy faktyczne preferencje zachowań ludzi, przy pomocy platformy on-line, oparte na wynikach badań amerykańskich i brytyjskich neurologów. PRISM Brain Mapping mierzy [...]

Coaching w zarządzaniu – czy warto stosować?

Zdelegalizować coaching i rozwój osobisty – spróbujemy więc opowiedzieć o „kołczingu” i coachingu w zarządzaniu Facebookowa strona „Zdelegalizować coaching i rozwój osobisty” posiada ponad 150 tysięcy polubień.  Przeglądając zawarte tam treści można zauważyć ironiczne podejście do rozwoju oraz celne punktowanie nonsensów, które spotkać można na księgarskiej półce zatytułowanej „rozwój osobisty”. Dziś opiszemy „jak to z [...]

Czy firmy potrzebują przywódców?

„Kto przewodzi, nie musi zarządzać” Jack Welch wieloletni dyrektor generalny General Electric wygłosił powyższe słowa podczas jednego ze swoich wystąpień. Stały się one później tytułem jego książki dotyczącej strategii zarządzania. Doprowadziły one jednak do polaryzacji roli szefa na menadżera i przywódcę, a osiągnięcie biegłości w przewodzeniu przeobraziło się w obiekt marzeń i aspirację menedżerów na całym świecie. Wynika z tego przekonanie, [...]

Zacznij od nie – recenzja książki

„Zacznij od nie” Jima Campa to nie jest książka poświęcona asertywności jak mógłby sugerować tytuł. To tytuł dotyczący negocjacji, który jednak znacząco różni się od innych książek na ten temat. Na czym polegają różnice i czy warto sięgnąć po tą pozycję wyjaśniam w poniższej recenzji. Alfred Hitchock negocjacji Angielski reżyser mawiał: „film powinien zaczynać się [...]

Pułapki przyznawania premii

Adam jest pracownikiem działu handlowego. Odpowiada za sprzedaż produktów ubezpieczeniowych w podległym mu regionie obejmującym jedno z miast na południu Polski. Od wielu lat codziennie odwiedza swoich klientów i rzetelnie, z dużym zaangażowaniem wykonuje swoje obowiązki. Przekłada się to na realizację celów, które stawia przed nim przełożony. W jego regionie pracuje 4 innych doradców, w [...]

Recenzja książki – Sprzedaż Metodą SPIN

„Oto kolejna książka o tym, jak skutecznie sprzedawać. Co ją odróżnia od ponad tysiąca innych pozycji dotyczących sprzedaży, które opublikowano do tej pory?” Tymi słowami rozpoczyna swoją przedmowę do książki Sprzedaż metodą SPIN jej autor Neil Rackham. Odpowiedź na zadane przez niego pytanie znajdziesz w recenzji tej książki. Pomysłodawca metody sam wspomina o wielu publikacjach [...]

Najlepsi 2020 – dziękujemy!

Cieszymy się! Cieszymy się ponieważ otrzymaliśmy tytuł Najlepszych 2020 w serwisie Oferteo. Dziękujemy za docenienie naszym klientom i partnerom Cieszymy się, że nasze działania spotykają się z pozytywnym odbiorem To już drugie wyróżnienie, które otrzymaliśmy w ostatnim czasie. O pierwszym, przyznanym przez portal najlepsza-firma.pl informowaliśmy tutaj. Tytuły cieszą, szczególnie te, które przyznawane są przez klientów. Zobowiązują one również do sprostania wymaganiom stawianym przez klientów i rynek. Cel, który postawiliśmy sobie w 1992 […]

Trening kreatywności – rozwiązanie zagadki

W dzieciństwie bardzo modne były zagadki związane z zapałkami. Być może pamiętasz jak z równania 9+6=16, gdzie każda cyfra była ułożona z zapałek należało zabrać jedną, tak aby równanie było poprawne. Te i inne tego typu eksperymenty myślowe mogą rozwijać umiejętność kreatywnego, nieszablonowego myślenia, które w innowacyjnej gospodarce mogą być siłą napędową firm. Coraz rzadziej rozwiązania [...]

Słów kilka o telemarketingu w dobie pandemii. [WYWIAD]

Zmiana trybu pracy pracowników w związku z pandemią, konieczność przestawienia na pracę zdalną- czy te czynniki mają wpływ na telemarketing? Jak powinny się zachowywać w takich warunkach osoby na stanowiskach sprzedażowych? W jaki sposób trafić do klienta, aby skutecznie realizować plany sprzedażowe? O odpowiedź na nurtujące pytania poprosiliśmy Alana Kusza – trenera i konsultanta EXBIS w zakresie sprzedaży, telemarketingu i zarządzania zespołem. Izolacja społeczna. Jak zmieniła się rola telemarketingu […]

Słów kilka o zarządzaniu zespołem w pracy zdalnej. [WYWIAD]

Zarządzanie zespołem w pracy zdalnej w obliczu pandemii to temat wymagający od menadżera niejednokrotnie znacznej modyfikacji podejścia do codziennej pracy. Jak poradzić sobie w nowej sytuacji, o tym opowie nam dr Andrzej Szóstak- partner zarządzający EXBIS, praktyk zarządzania i specjalista z zakresu psychologii biznesu. Czym jest zarządzanie zespołem w pracy zdalnej. Na co każdy menadżer powinien zwrócić uwagę? A.S.: Zarządzanie ludźmi pracującymi zdalnie ciągle obejmuje wszystkie klasyczne […]

Generacja X, Y, Z w pracy menadżera.

Właściwe podejście do problemu zarządzania generacją X,Y,Z to bezsprzeczny problem współczesnego menadżera. O charakterystyce osób, które spotykamy na korytarzach organizacji w kontekście generacji pokoleniowej, opisaliśmy w artykule tutaj. W tym artykule omówimy problem zarządzania generacjami X,Y,Z w pracy menadżera. Odmienność preferencji poszczególnych generacji funkcjonujących w ramach tego samego środowiska pracy wymaga od szefów i współpracowników nie tylko swoistej akceptacji odmienności. Nie oznacza to tolerowania zachowań niezgodnych w etyką firmy. Zarządzanie zespołem […]

Różnorodność pokoleniowa, czyli kogo spotykamy na korytarzu w naszej organizacji…

Różnorodność pokoleniowa. Organizacje od zawsze składały się z „starych” i „młodych”, którym nadano obecnie miano pokoleń X,Y,Z. „Młodzi”- niecierpliwi, czasem nieporadni, choć nadmiernie ufni we własne możliwości lub przeciwnie nieco zahukani. „Starzy”- doświadczeni, sceptyczni, nierzadko krytyczni wobec „młodych”. Stawało się nimi z latami, wraz z oznaką pełnej dojrzałości. W ich gronie istniało przekonanie, że „dziś to już nie to, co kiedyś”. Myśląc o generacjach pracowników braliśmy pod uwagę […]

Zarządzanie zespołem różnopokoleniowym. O czym warto pamiętać?

Istota współczesnego zarządzania zespołem różnopokoleniowym nie sprowadza się tylko do łagodzenia konfliktów. Strategicznego znaczenia dla organizacji nabiera uzyskanie elastyczności wobec potencjału i oczekiwań różnych grup wiekowych pracowników. Kultura X,Y,Z. Podejście do zarządzania zespołem różnopokoleniowym. Ujmowanie pokoleń jako swoistych „stad kulturowych” stało się potocznym sposobem prezentowania zarówno szans, jak i rozczarowań towarzyszących zarządzaniu zespołami zróżnicowanymi wiekowo. Podejście takie jest zrozumiałe jeśli zauważymy, […]

Podejmowanie decyzji w świecie VUCA. [WYWIAD]

Termin VUCA po raz pierwszy został zastosowany w 1987 roku, zyskując w ostatnim czasie na wadze, pomimo różnego podejścia w stosunku do problemu w porównaniu do pierwotnego. Co VUCA oznacza dla współczesnych menadżerów i właścicieli firm? Zapraszamy do lektury wywiadu z prof. Markiem Szopą- partnerem zarządzającym EXBIS oraz Prezesem Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu, przedstawiającego praktyczne spojrzenie na problemy osób zarządzających we wszechobecnym chaosie.  Świat VUCA. Co to jest? MS: O akronimie VUCA […]

Tajniki przeprowadzania skutecznych rekrutacji.

W poprzednim artykule omówiliśmy 3 główne problemy jakie można spotkać podczas rekrutacji nowych pracowników. Dzisiaj chcieliśmy Wam przybliżyć temat procesu przeprowadzania rozmowy oraz oceny kandydatów na wakujące stanowisko.   Jak przeprowadzić rozmowę kwalifikacyjną? Rozmowę powinna przeprowadzać osoba do tego przygotowana (a najlepiej gdy jest to więcej niż jedna osoba) — ważne są tu przede wszystkim umiejętności społeczne oraz orientacja w potrzebach danego stanowiska; każda rozmowa […]

Rekrutacja nowych pracowników. 3 główne problemy

Rekrutacja nowych pracowników to jeden z najważniejszych aspektów skuteczności firmy, i mikro czy małe przedsiębiorstwo nie jest pod tym względem wyjątkiem. W małych firmach „rotacja kadr” jest raczej wydarzeniem, aniżeli ciągłym procesem. Można by sądzić, że i znaczenie tego elementu będzie tutaj mniejsze —  to jednak złudzenie. Wszak każdy pracodawca chciałby mieć personel wykwalifikowany, lojalny, zaangażowany i — na ile to możliwe — w swym składzie stabilny. Gdy to się uda, znaczenie momentu rekrutacji […]

Jak przeprowadzać efektywne zebrania?

Efektywne zebrania. Mówi się, że idealne zebranie to takie, w którym biorą udział dwie osoby – przy czym jedna z nich jest nieobecna. Jeżeli w życiu zawodowym istnieje coś, co stanowi równocześnie błogosławieństwo i przekleństwo, to z pewnością są to zebrania. Wystarczy powiedzieć, że na zebraniach spędzamy mnóstwo czasu, a przecież tak wiele z nich nie prowadzi do konstruktywnych wniosków. Niemniej jednak zebrania odgrywają ważną rolę w wymianie informacji w przedsiębiorstwie. Potrzebujemy zebrań i potrzebujemy, […]

Oceny pracownicze. Co może nam się przydarzyć podczas oceny?

Ocena pracownika dokonywana przez jego przełożonego opiera się na percepcji zjawisk. Każdy proces percepcji może natrafić na bariery: od złudzeń zmysłowych poprzez nieporozumienia językowe po zderzenia wykluczających się postaw. Powinieneś być świadomy wpływu mechanizmów percepcji interpersonalnej na powstawanie „nastawień”, a w konsekwencji na obiektywność twoich ocen pracowników. Zebraliśmy główne źródła stronniczości związane z procesem percepcji nadając niektórym z nich, dla łatwiejszego zapamiętania, metaforyczne nazwy. Rodzaje barier spotykanych […]

Rola empatii w pracy menedżera.

Rola empatii w pracy menedżera. Dwa i pół tysiąca lat temu Arystoteles określił dzięki genialnej intuicji czynniki decydujące o skuteczności naszych oddziaływań na innych. Jego słynna triada faktorów wpływu społecznego składa się z zaleceń: – modelowania zaufania, – osiągania i demonstracji zrozumienia – oraz stosowania właściwych argumentów (opartych na odpowiednim doborze technik psychologicznych). Kluczowym czynnikiem w tym zestawie okazuje się empatia, czyli umiejętność rozumienia […]

Co się dzieje gdy chcemy wykonać kilka rzeczy na raz? Podzielność uwagi w praktyce.

Otrzymujemy wiele zapytań: Czy lepiej wykonywać kilka czynności na raz, czy po kolei? Wielozadaniowość jest we współczesnym świecie prawdziwym wyzwaniem. Czy możliwe jest, abyśmy efektywnie wykonywali wiele zadań na raz? Wszystko zależy… Tymczasem przyjrzyjmy się wynikom badań przeprowadzonym na ten temat. 45% pracowników w USA uważa, iż oczekuje się od nich i wymaga równoczesnego wykonywania zbyt wielu zadań. Skutki: Tracimy w sumie więcej czasu Spada jakość pracy […]

Szukajcie nas wśród najlepszych firm! [Wywiad]

Od dzisiaj możecie nas znaleźć na portalu najlepsza-firma.pl. Zbiór firm znajdujących się na portalu należy do najlepszych w swoich dziedzinach. Baza Najlepsza firma znajdująca się na portalu podlega weryfikacji pod kątem rzetelności i profesjonalności świadczonych usług, ponieważ wysoka jakość usług oraz dbałość o pełną satysfakcję klientów to podstawa działania portalu. Zapytaliśmy Panią dr Iwonę Napłoszek- partnera zarządzającego i licencjonowanego trener EXBIS,  jak to się stało, że firma EXBIS uzyskuje najwyższe […]

Jak wykryć kłamstwo w biznesie?

Kłamstwo. Ludzie kłamią z bardzo wielu powodów: dla zysku, ze strachu, dla przyjemności a nawet z  przyzwyczajenia. Wbrew ogólnej opinii, nie każde kłamstwo koniecznie w założeniu zawiera chęć skrzywdzenia osoby okłamywanej. Bywają kłamstwa błahe, niewinne, a nawet altruistyczne. Głoszone w dobrej czy złej intencji, zniekształcają jednak obraz rzeczywistości i utrudniają podejmowanie świadomych decyzji, a więc praktycznie uniemożliwiają skuteczne zarządzanie. Stąd też współczesny menedżer musi być w stanie […]

Zasady tworzenia profesjonalnych prezentacji.

Analiza skuteczności profesjonalnych prezentacji, a więc zdolność  wywierania wpływu musi brać pod uwagę wiele czynników. Często o sukcesie decyduje wspomaganie przekazu szeregiem czynności wpływających na zachowania osób, których zamierzamy przekonać. Podstawowa uwaga: Większość z nas za najważniejszy problem związany z wystąpieniami publicznymi uważa opanowanie napięcia nerwowego. Często czujemy, że pod względem zdenerwowania jesteśmy wyjątkowi. U innych tego nie widać. A jednak musisz pamiętać, że napięcie nerwowe jest czymś naturalnym – […]

Ja wiem, a Ty…? Znaczenie komunikacji wewnętrznej w firmie.

Komunikacja wewnętrzna. Nie trzeba przekonywać, że sprawność obiegu informacji wewnątrz, zarówno dużej jak i małej firmy, okazuje się zasadniczym czynnikiem determinującym sukces strategii jej funkcjonowania i rozwoju. Jest to zarazem jedna z podstawowych funkcji nowoczesnego menedżera. Jednakże nawet organizacje stanowiące powszechnie uznawany symbol pożądanej kultury biznesu przeżywają w tej dziedzinie różnego rodzaju problemy. Przed paroma laty podczas konferencji z konsultantami brytyjskimi pewnym zaskoczeniem dla polskich […]

3 czynniki wpływające na skuteczność prezentacji. #3 cechy odbiorców.

W poprzednich artykułach przybliżyliśmy Państwu dwa elementy wpływające na skuteczność prezentacji: #1 źródło przekazu i #2 charakter przekazu. W dzisiejszym artykule zajmiemy się kolejnym elementem: cechami odbiorców. Ten sam prezenter i taki sam przekaz wywołuje różne reakcje. Skłonność ludzi do przyjmowania perswazji zależy na przykład od ich uprzednich doświadczeń. Łatwiej przekonamy audytorium, które nie było przygotowane na nasze wystąpienie, dlatego zaczynanie wystąpienia od słów ” Postaram […]

3 czynniki wpływające na skuteczność prezentacji. #2 charakter przekazu.

W poprzednim artykule przybliżyliśmy Państwu pierwszy element wpływający na skuteczność prezentacji: #1 źródło przekazu. Osoby zajmujące się na co dzień prezentacją zdają sobie sprawę z tego, że na siłę oddziaływania wpływa również w dużym stopniu sposób w jaki informacja zostanie podana. Oto lista pytań, które najczęściej sobie zadają: Jaki komunikat będzie bardziej skuteczny – nakierowany na wzbudzenie emocji słuchaczy czy odwołujący się do ich intelektu? Co […]

3 czynniki wpływające na skuteczność prezentacji. #1 źródło przekazu.

Skuteczność prezentacji. Przeprowadzanie efektownych prezentacji siebie, towarów, projektów czy idei jest bez wątpienia niełatwą sztuką. Najwyższy kunszt osiągniemy jednak dopiero wówczas, kiedy nasze prezentacje będą nie tylko efektowne ale także – co ważniejsze – efektywne, czyli takie, które wywierają wpływ na decyzje innych ludzi dzięki naszym umiejętnościom perswazji, przekonywania i argumentowania. W ciągu ostatnich 50 lat przeprowadzono szereg badań nad warunkami, w jakich ludzie są […]

Praktyczne warsztaty on-line

“Najważniejszy jest dobry plan”  To słowa, które często można usłyszeć w organizacjach. Plan to krok pierwszy, drugim jest jego realizacja. Dziś, gdy na naszych oczach w pełni ukazał się świat VUCA, w pierwszoplanową rolę na biznesowej scenie wcieliła się zwinność. Jedną z cech umiejętności dopasowania się do zmieniającej się rzeczywistości jest dostarczenie rozwiązań adekwatnych do dzisiejszych potrzeb. Dlatego w ostatnich dwóch tygodniach planowaliśmy, testowaliśmy i realizowaliśmy pierwsze zajęcia, […]

Jak zwiększyć szanse na sprzedaż, czyli automotywacja zakupowa w praktyce.

W czasach rosnącej konkurencji wielu handlowców, sprzedawców zastanawia się jak zwiększyć sprzedaż? Nie istnieją jakieś magiczne sztuczki, dzięki którym klient dokonuje natychmiast zakupu. Jak więc wyjaśnić dysproporcję pomiędzy poziomem sprzedaży pomiędzy poszczególnymi sprzedawcami? Jak to się dzieje, że niektórzy po prostu sprzedają, a innym sprawia to ogromną trudność? Gdy na jednym z internetowych portali szukałem zamiennika dla słowa: „sprzedaż” w czołówce ukazały się słowa „wciskanie” i „wpychanie”. Nie jestem tym […]

Jak pokonać obiekcje klienta i zawrzeć partnerską umowę?

W artykule p.t. „3 przeszkody utrudniające budowę zaufania do sprzedawcy” możesz przeczytać o mantrach powtarzanych przez handlowców i sprzedawców. Analogicznie można przygotować mantry powtarzane przez klientów. Ile razy słyszałeś od klienta: „muszę się zastanowić”, „proszę zadzwonić później”, proszę wysłać ofertę na e-mail”…? Aby skutecznie pokonać obiekcje klienta i wpłynąć na jego decyzje zakupowe, nie obejdzie się bez wejścia w jego „buty”. Zastanówmy się nad procesem jaki może przejść klient […]

Nowy Rok. Dziękujemy za zaufanie!

Kończy się już pierwszy miesiąc nowego roku. Czas leci szybko, a nasi klienci do nas wracają. Przykładem może być pierwsze w tym roku szkolenie z zakresu prowadzenia rozmów coachingowych w sprzedaży, które poprowadziliśmy dla jednego z naszych stałych klientów. Liderzy zespołów zajmujących się obsługą klienta i sprzedażą pracowali nad budowaniem świadomych kompetencji, planowaniu rozmów i rozwoju swoich pracowników. Zarządzający mogli doświadczyć działania coachingu sprzedażowego, […]

3 przeszkody utrudniające budowę zaufania do sprzedawcy.

Nawet najlepszy proces sprzedaży nie może odbywać się bez zaufania. Jak sądzisz, na którym miejscu w rankingu zaufania w Polsce znajduje się zawód sprzedawcy? Jak wynika z rankingu zaufania do zawodów w Polsce, przeprowadzonego przez CBOS w 2019 roku, handlowiec plasuje się na 14 miejscu wśród 31 zweryfikowanych zawodów. Zapewne chciałbyś, aby to było miejsce jak najwyżej podium… Tymczasem pierwsze miejsce dumnie piastują strażacy, a ostatnie działacze partii politycznych. […]

Rola planów kariery i sukcesji w firmie na zmieniającym się rynku pracy.

Starzenie się ludności to tendencja, która w niedługim czasie będzie miała znaczący wpływ na funkcjonowanie na rynku pracy. Taka sytuacja powoduje, że najbardziej  zapobiegliwi  pracodawcy  starają się  obecnie zadbać o obsadę kluczowych dla firm stanowisk, obawiając się, że dostęp specjalistów na rynku pracy będzie mocno ograniczony i kosztowny, oraz widzą w programach sukcesji właściwą troskę o przyszłość firmy. Dzisiaj bowiem można wykorzystać posiadanych fachowców by stali się mentorami  kandydatów […]

Jak opanować lęk przed wystąpieniami? Pułapki autoprezentacji.

Wzrost motywacji autoprezentacyjnej zależy także od postrzeganej wartości oczekiwanego rezultatu danego kontaktu…

Liderzy przedsiębiorczości , czyli „duch innowacji” w firmie

W firmach, w których dominuje duch przedsiębiorczości najcenniejszym osiągnięciem jest więc chłonność na innowacje i pożądanie nowych rzeczy w całej organizacji.

Style przywództwa emocjonalnego. Jak rozpoznać dyktatora i wizjonera?

W każdej firmie na osobie lidera spoczywa szczególna odpowiedzialność za prowadzenie konsekwentnej polityki pro lub antymotywacyjnej.

image
https://exbis.pl/wp-content/themes/solidbox/
https://exbis.pl/
#C4161C
style1
scroll
Ładowanie postów ...
/nowa-strona/
#
on
none
loading
#
Sort Gallery
on
yes
yes
off
off
off
Enter your email here
off
off