Wyślij formularz, a my zadzwonimy do Ciebie, aby porozmawiać o naszej ofercie!

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Klauzula RODO i zgoda na kontakt
Zapoznaj się z Polityką Prywatności.

DORADZTWO STRATEGICZNE

Jednym z najchętniej używanych obecnie określeń dla opisania sytuacji w jakiej  funkcjonują firmy i kierujący nimi ludzie jest akronim VUCA zbudowany z pierwszych liter angielskich słów:

  • Zmienność (volatility),
  • Niepewność (uncertainty),
  • Złożoność (complexity)
  • Niejednoznaczność (ambiguity).

Choć stany te towarzyszyły nam już dawniej, bezprecedensowa wydaje się ich intensywność sprawiająca, że podejmowanie strategicznych wyborów w zarządzaniu przedsiębiorstwem jest obecnie trudniejsze i bardziej … ekscytujące.  Nowoczesne podejście do rozwoju, wyznaczania trafnych celów przynoszących wymierne wyniki, wypracowanie kluczowych decyzji, kalkulacja ryzyk i wybór innowacji określają przyszłość firmy. Pomagamy naszym klientom na wielu rynkach podejmować właściwe decyzje, wspierając wiedzą i doświadczeniem budowanie zintegrowanych i odpowiadających indywidualnym uwarunkowaniom strategii decydujących o kondycji, wartości i rentowności firmy teraz i jutro.

Na czym polega?

Doradztwo strategiczne prowadzone przez Exbis to między innymi:

  • Usługi w zakresie opracowania diagnozy organizacji w oparciu o samoocenę najważniejszych obszarów działalności.
  • Identyfikacja mocnych stron organizacji naszych klientów
  • Zdefiniowanie obszarów wymagających rozwoju, głównych problemów, którymi należy się niezwłocznie zająć.
  • Wypracowanie konkretnych planów zmian i działania poszczególnych komórek i osób w organizacji.
  • Możliwość sprawdzenia efektywności podejmowanych działań.
  • Możliwość porównywania się z innymi organizacjami.
  • Pomoc w identyfikowaniu i dzieleniu się najlepszymi praktykami w obrębie organizacji.
  • Zwiększenie zaangażowania pracowników w procesy zmian i ciągłego doskonalenia się.
  • Poprawa wewnętrznej komunikacji oraz integracji różnych inicjatyw projakościowych i usprawniających.
  • Znaczący wzrost efektywności zarządzania dzięki nowej wiedzy w zakresie strategii biznesowych, optymalizacji procesów w organizacji, alokacji zasobów.
  • Poprawa wewnętrznej komunikacji oraz integracji różnych inicjatyw projakościowych i usprawniających.
  • Znaczący wzrost efektywności zarządzania dzięki nowej wiedzy w zakresie optymalizacji strategii, procesów w organizacji, alokacji zasobów.
Przykładowe obszary działań

Elementy zarządzania strategicznego

  • Kluczowe pytania
  • Konsekwencje decyzji strategicznych dla struktury, kultury organizacyjnej i relacji z otoczeniem.
  • Cykl życia strategii
 

Wizja, wartości i misja

  • Organizacja procesu formułowania strategii
  • Kryteria „dobrej wizji” z punktu widzenia przedsiębiorstwa, klientów, rynku.
  • Pytania wiodące do sformułowania wizji
  • Przekonania/wartości firmy
  • Przykłady wartości różnych organizacji
  • Misja firmy
  • Pytania prowadzące do sformułowania misji
 

Analiza EFQM potencjału firmy

  • Przywództwo
  • Polityka i strategia
  • Zarządzanie personelem
  • Zasoby
  • Procesy
 

Analiza EFQM efektów działania firmy

  • Zadowolenie klientów
  • Zadowolenie pracowników
  • Wpływ na otoczenie
  • Wyniki z działalności
 

Analiza SWOT/TOWS oraz rozwiązywanie zagadnień

  • Ranking najważniejszych czynników zewnętrznych
  • Wybór układu odniesienia do oceny sił i słabości firmy
  • Budowa profilu konkurencyjnego firmy
 

Analiza SWOT/TOWS i macierz strategii działania

  • Kluczowe czynniki sukcesu
  • Pożądane atuty strategiczne
  • Wyodrębnienie zagadnień
  • Mapy szans i ryzyka
 

Strategiczny Biznes Plan

  • Aktualny kierunek rozwoju
  • Powtórna analiza celów perspektywicznych
  • Plany działania dla każdego uczestnika warsztatów
 

Od strategicznych wyborów do skutecznej implementacji

  • Instytucjonalizacja i komunikacja strategii
  • Podstawy efektywnego wdrażania strategii
  • Od strategii do planowania operacyjnego