Informacje o szkoleniu
Cena: 1 600 zł
- Termin szkolenia: do ustalenia
- Miejsce szkolenia: Katowice, ul.Słonimskiego 2/1
-
Czas trwania: 2 dni szkoleniowe
(16 godzin dydaktycznych) - Godziny szkolenia: 9:00-16:00
- Cena zawiera: materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia szkolenia, przerwę kawową oraz obiadową, doradztwo po szkoleniu
Wyślij formularz, a my zadzwonimy do Ciebie, aby porozmawiać o szkoleniu!
ANALIZA INFORMACJI I INTUICJA W PODEJMOWANIU DECYZJI
Szkolenie, którego celem jest doskonalenie umiejętności w zakresie przetwarzania informacji w celu ich oceny, selekcji oraz podejmowania decyzji. Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili samodzielnie zdobywać i integrować niezbędne informacje w celu dogłębnego zrozumienia problemu, a także analitycznie przyswajać informacje – interpretować informacje słowne, liczbowe, statystycznych i faktów. Do ważnych umiejętności nauczanych na szkoleniu należy także rozpoznawanie relacji i powiązań pomiędzy składowymi problemu czy sytuacji oraz łączenie koncepcji z różnych dyscyplin z obszarem swojej działalności.
Dla kogo?
- Prezesi i właściciele firm
- Dyrektorzy i kierownicy
- Kierownicy projektów i menadżerowie
- Osoby, od których decyzji zależą działania firmy, działu lub pracowników
Cele szkolenia
- Nauczysz się wybierać i integrować niezbędne informacje w celu dogłębnego zrozumienia problemu
- Dowiesz się jak analitycznie przyswajać informacje, interpretować informacje słowne, liczbowe oraz statystyczne
- Przekonasz się o wpływie typowych błędów percepcyjnych prowadzących do złych decyzji
- Przećwiczysz umiejętność rozpoznawania relacji i powiązań pomiędzy składowymi problemu czy sytuacji z wykorzystaniem teorii gier
- Będziesz potrafił wykorzystywać przeanalizowane informacje do podjęcia trafnych decyzji
Program szkolenia
Wprowadzenie
- paradoks Monty Halla i dlaczego popełniamy błędy w prostej ocenie szansy?
Fizjologia – jak mózg analizuje dane
- współpraca i role półkul mózgowych
- podzielność uwagi, co można a czego nie można robić jednocześnie
- myślenie lateralne i sekwencyjne i ich zastosowania do rozwiązywania problemów
Psychologiczne uwarunkowanie podejmowania decyzji (teoria perspektywy)
- dwa systemy myślenia: intuicyjny i refleksyjny oraz ich konsekwencje w podejmowaniu decyzji
- decyzji podejmowanych w warunkach ryzyka i jak unikać błędów
- księgowanie umysłowe czyli jak przedstawiać innym dane liczbowe
Wpływ mechanizmów percepcji na błędne postrzeganie i interpretowanie danych
- heurystyki reprezentatywności i dostępności oraz wynikające z nich błędy
- pułapki zakotwiczenia i przywiązanie do status quo, przykłady a biznesu
- jak pułapki kosztów utopionych i dowodów potwierdzające własną tezę wpływają na nasze życie
- pułapki definicji problemu i jak ich unikać
- pułapki oceniania i prognozowania oraz ich nieraz przykre konsekwencje
Analizowanie informacji o charakterze statystycznym
- błędne wyobrażenia na temat losowości i dlaczego gramy w toto lotka
- reprezentatywność danych statystycznych, szacowanie wielkości próby statystycznej
- statystyka Bayesowska i przykłady jej wykorzystania do oceny wagi testów (np. medycznych)
- zjawisko powrotu do średniej i jego konsekwencje w nauczaniu
Racjonalna nieświadomość
- Postrzeganie podprogowe, prepercepcja, kiedy nieświadomość odznacza się większą wydajnością percepcyjną niż świadomy umysł?
- Intuicyjne a racjonalne podejście do rozwiązywanie zadań
Dedukcja, rozpoznawanie relacji i powiązań pomiędzy składowymi problemu
- Korelacje a związki przyczynowo-skutkowe
- praktyczne metody analizy informacji: po nitce do kłębka, weryfikacja hipotez
- wybór priorytetów a efektywność działania – gra symulacyjna
Metody teorii gier w analizie informacji
- schematy decyzyjne w teorii gier (potrójny pojedynek, metoda draftu w koszykówce, cykor, jastrzębie i gołębie, walka płci) i ich występowanie w życiu społecznym
- dylemat więźnia, jego zastosowania oraz cechy optymalnych strategii radzenia sobie w sytuacji dylematu
- zastosowania algorytmów dopasowania, np. stabilnego małżeństwa, do przydziału uczniów do szkół, dopasowania dawców i biorców organów do przeszczepów
Analiza szerokości myślenia i techniki wspierania kreatywności
- piramida skojarzeń przykład poszukiwania kreatywnych rozwiązań
- sposoby rozwijania w sobie myślenia lateralnego
- burza mózgów i jej zastosowania
Metoda prowadzenia zajęć
Kolejne tematy są wprowadzane według schematu:
- zadanie dla uczestników lub gra rywalizacyjna
- podsumowanie wyników i/lub wyłonienie zwycięzców
- analiza powstałych problemów
- wprowadzenie nowej metody pozyskiwania, selekcji i analizy informacji