Informacje o szkoleniu

Cena: 1 470 zł brutto
  • Termin szkolenia: do ustalenia
  • Miejsce szkolenia: Katowice, ul.Słonimskiego 2/1
  • Czas trwania: 2 dni szkoleniowe
    (16 godzin dydaktycznych)
  • Godziny szkolenia: 9:00-16:00
  • Cena zawiera: materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia szkolenia, przerwę kawową oraz obiadową, doradztwo po szkoleniu

Wyślij formularz, a my zadzwonimy do Ciebie, aby porozmawiać o szkoleniu!

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Ogólne warunki uczestnictwa
Klauzula RODO i zgoda na kontakt
Zapoznaj się z Polityką Prywatności.

JAK BADAĆ KOMPETENCJE I MOTYWACJĘ KANDYDATÓW DO PRACY

Właściwie o rekrutacji powiedziano i napisano już prawie wszystko, tylko dlaczego wybranie odpowiedniego kandydata na wakujące stanowisko jest wciąż obarczone takim ryzykiem? Wydaje się, że wystarczy, aby był podobny do poprzednika lub wręcz przeciwnie skrajnie inny, a już będzie dobrze. Tymczasem rzetelnie zbadanie kompetencji tych twardych i tych miękkich to spory wysiłek. Gdy już nabierzemy przekonania, że kompetencyjnie człowiek nam pasuje, okazuje się, że odchodzi po 3 miesiącach. Dlaczego? Bo nie zbadaliśmy jego motywacji do pracy, nie sprawdziliśmy jakie są jego wartości i co jest dla niego ważne w pracy i jak jego wartości wpiszą się w kulturę naszej organizacji.

Na tym szkoleniu będziesz mógł wzbogacić swój warsztat rekrutacyjny, aby uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości.

Dla kogo?

Dla HR-owców zajmujących się rekrutacją, dla pracowników agencji rekrutacyjnych, dla menedżerów rekrutujących pracowników do swoich zespołów.

Cele szkolenia

Celem szkolenia jest dostarczenie uczestnikom wiedzy na temat kompetencji i motywacji kandydatów do pracy oraz praktycznych umiejętności badania tychże podczas spotkania rekrutacyjnego.

Program szkolenia

Wymiana doświadczeń i zdefiniowanie kluczowych pojęć

  • Potrzebne definicje
  • Rodzaje wywiadów rekrutacyjnych
  • Mini wykład o wywiadzie behawioralnym
 

O naturze kompetencji

  • Co to są kompetencje, jaką rolę pełnią w organizacji i jak mogą nam pomóc w znalezieniu właściwego człowieka na właściwe miejsce
  • Prezentacja różnych modeli kompetencji
  • Przygotowanie warsztatu czyli zdefiniowanie kompetencji i opisanie ich poprzez wskaźniki behawioralne
 

Jak pytać i jak słuchać w wywiadzie behawioralnym

  • Jak zadawać, a jak nie zadawać pytań podczas wywiadu?
  • Aktywne słuchanie kluczem do nawiązania efektywnej relacji z kandydatem
  • Parafraza gwarantem dobrego zrozumienia
 

Tworzenie pytań do kompetencji

  • Konstrukcja pytania kompetencyjnego
  • Opracowanie pytań do wybranych kompetencji
 

Jak badać motywację kandydata

  • Co motywuje ludzi do pracy?
  • Jakiej motywacji oczekują pracodawcy?
  • Rola wartości w motywacji
  • Jak pytać o to, co kandydata motywuje
 

Techniki zadawania pytań

  • Metoda STAR i Techniki Lejka
  • Trening metody STAR i Technik Lejka na 1 kompetencji
 

Notatki

  • Czy notować? Co notować?
  • Co jest faktem, a co opinią?
  • Praktyczne wskazówki na temat notowania na podstawie symulacji wywiadu
 

Co wspiera, a co ogranicza rekrutera w wywiadzie behawioralnym i motywacyjnym

  • Błędy percepcyjne
  • Stereotypy
  • Przekonania
 

Praktyczne zastosowanie nabytej wiedzy

  • Przygotowanie do wywiadu behawioralnego i motywacyjnego
  • Praktyczne przeprowadzenie wywiadów
  • Zebranie wniosków
  • Ewaluacja szkolenia w postaci ankiety poszkoleniowej.
Metody szkoleniowe
  • Symulacje rozmów rekrutacyjnych
  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • Dyskusje i wymiana doświadczeń