Informacje o szkoleniu
Cena: 1 470 zł brutto
- Termin szkolenia: do ustalenia
- Miejsce szkolenia: Katowice, ul.Słonimskiego 2/1
-
Czas trwania: 2 dni szkoleniowe
(16 godzin dydaktycznych) - Godziny szkolenia: 9:00-16:00
- Cena zawiera: materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia szkolenia, przerwę kawową oraz obiadową, doradztwo po szkoleniu
Wyślij formularz, a my zadzwonimy do Ciebie, aby porozmawiać o szkoleniu!
JAK PROWADZIĆ PROFESJONALNE PREZENTACJE
Warsztat zawierający wszystkie elementy klasycznego kursu sztuki prezentacji plus najnowocześniejsze metody psychologii komunikacji, w tym sterowania percepcją i uwagą oraz oddziaływania na odbiorców. Nasi specjaliści przedstawią Państwu pełny zestaw instrumentów niezbędnych do skutecznej autoprezentacji, przekazywania informacji i perswazji. W szkoleniu wykorzystujemy uniwersalne doświadczenia charyzmatycznych mówców i mistrzów retoryki możliwe do wykorzystania w każdej wymagającej współczesnej sytuacji prezentacyjnej.
Dla kogo?
Dla poszukujących treningu konkretnych narzędzi prezentacji oraz skutecznej argumentacji.
Cele szkolenia
- Uczestnicy zdobędą wiedzę o mechanizmach percepcji i przyswajaniu informacji przez odbiorców prezentacji
- Uzyskają umiejętność planowania profesjonalnych prezentacji
- Nauczą się budować i przeprowadzać prezentacje informacyjne i perswazyjne
- Poznają wyrafinowane modele argumentacji i przekonywania
- Przećwiczą techniki wystąpień publicznych służących skutecznemu przyciąganiu uwagi publiczności
- Nabędą umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach towarzyszących wystąpieniom publicznym
- Zwiększą poczucie pewności siebie. Poznają metody redukcji stresu
Program szkolenia
1. Autoprezentacja – czyli jak zarządzać wrażeniami innych na nasz temat
- Mechanizmy postrzegania – zasady percepcji interpersonalnej
- Kształtowanie pozytywnego wizerunku prezentera
- Kontrolowanie własnych i odczytywanie sygnałów niewerbalnych innych osób
2. Psychologia prezentacji
- Typy odbiorców – charakterystyczne postawy i reakcje
- Efekt uodpornienia u odbiorcy
- Psychologia słuchania i zapamiętywania
3. Strategiczne użycie języka
- Reguły komunikacji kooperatywnej w prezentacjach
- Elementy NLP
- Wykorzystanie modyfikatorów i operatorów językowych, presupozycje i implikatory
- Metakomunikacja
- Zdobywanie przewagi retorycznej
- Techniki wywierania wpływu społecznego, czyli reguły perswazji w prezentacjach biznesowych
- Obrona przed manipulacją
- Czego unikać – tematy i wyrażenia “tabu” oraz zwroty “parzące”
4. Odsłona I: struktura
- Planowanie prezentacji: o czym musisz pamiętać zanim powiesz: “Witam Państwa…”
- Kompozycja, styl, długość prezentacji
- Wstęp – zasady INTRO (Interest, Needs, Topic, Range, Objectives)
- Konkluzje i zakończenie (“apel do działania”)
5. Odsłona II: argumentacja
- Struktura argumentacji: hierarchia ważności informacji, kontrowersyjność treści
- Treści znane i nieznane, stopień skomplikowania informacji, konkret i abstrakcja
- Charakter przekazu – oddziaływanie intelektualne i emocjonalne, powoływanie się na przykłady, dane statystyczne, argumenty jednostronne i dwustronne
- Uzależnienie rodzaju argumentów od odbiorcy
6. Arkana prezentera
- Wykorzystanie pomocy wizualnych w prezentacjach – flip chart, rzutnik pisma, rzutnik multimedialny
- Pokonywanie stresu
- Oddychanie, tonika, ekspresja, artykulacja
- Typowe wpadki – co robić gdy … ?
- Pytania słuchaczy – przewidywanie i planowanie odpowiedzi
7. Radzenie sobie z trudnym audytorium
- Odbiorcy „na nie” – perswazja wobec nieprzychylnych
- Brak koncentracji słuchaczy: sposoby podnoszenia zainteresowania słuchaczy
- Odbiorcy, którzy „wszystko wiedzą lepiej”
- Odbiorcy nadmiernie „rozdyskutowani”
- Skrajny przypadek: jak reagować na wrogość?
8. Ewaluacja szkolenia w postaci ankiety poszkoleniowej
Metody szkoleniowe
- Techniki kreatywne
- Ćwiczenia wokalne
- Prezentacje nagrywane kamerą