Informacje o szkoleniu

Cena: 1 470 zł brutto
  • Termin szkolenia: do ustalenia
  • Miejsce szkolenia: Katowice, ul.Słonimskiego 2/1
  • Czas trwania: 2 dni szkoleniowe
    (16 godzin dydaktycznych)
  • Godziny szkolenia: 9:00-16:00
  • Cena zawiera: materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia szkolenia, przerwę kawową oraz obiadową, doradztwo po szkoleniu

Wyślij formularz, a my zadzwonimy do Ciebie, aby porozmawiać o szkoleniu!

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Ogólne warunki uczestnictwa
Klauzula RODO i zgoda na kontakt
Zapoznaj się z Polityką Prywatności.

JAK PROWADZIĆ PROFESJONALNE PREZENTACJE

Warsztat zawierający wszystkie elementy klasycznego kursu sztuki prezentacji plus najnowocześniejsze metody psychologii komunikacji, w tym sterowania percepcją i uwagą oraz oddziaływania na odbiorców. Nasi specjaliści przedstawią Państwu pełny zestaw instrumentów niezbędnych do skutecznej autoprezentacji, przekazywania informacji i perswazji. W szkoleniu wykorzystujemy uniwersalne doświadczenia charyzmatycznych mówców i mistrzów retoryki możliwe do wykorzystania w każdej wymagającej współczesnej sytuacji prezentacyjnej.

Dla kogo?

Dla poszukujących treningu konkretnych narzędzi prezentacji oraz skutecznej argumentacji.

Cele szkolenia
  • Uczestnicy zdobędą wiedzę o mechanizmach percepcji i przyswajaniu informacji przez odbiorców prezentacji
  • Uzyskają umiejętność planowania profesjonalnych prezentacji
  • Nauczą się budować i przeprowadzać prezentacje informacyjne i perswazyjne
  • Poznają wyrafinowane modele argumentacji i przekonywania
  • Przećwiczą techniki wystąpień publicznych służących skutecznemu przyciąganiu uwagi publiczności
  • Nabędą umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach towarzyszących wystąpieniom publicznym
  • Zwiększą poczucie pewności siebie. Poznają metody redukcji stresu
Program szkolenia

1. Autoprezentacja – czyli jak zarządzać wrażeniami innych na nasz temat

  • Mechanizmy postrzegania – zasady percepcji interpersonalnej
  • Kształtowanie pozytywnego wizerunku prezentera
  • Kontrolowanie własnych i odczytywanie sygnałów niewerbalnych innych osób
 

2. Psychologia prezentacji

  • Typy odbiorców – charakterystyczne postawy i reakcje
  • Efekt uodpornienia u odbiorcy
  • Psychologia słuchania i zapamiętywania
 

3. Strategiczne użycie języka

  • Reguły komunikacji kooperatywnej w prezentacjach
  • Elementy NLP
  • Wykorzystanie modyfikatorów i operatorów językowych, presupozycje i implikatory
  • Metakomunikacja
  • Zdobywanie przewagi retorycznej
  • Techniki wywierania wpływu społecznego, czyli reguły perswazji w prezentacjach biznesowych
  • Obrona przed manipulacją
  • Czego unikać – tematy i wyrażenia “tabu” oraz zwroty “parzące”
 

4. Odsłona I: struktura

  • Planowanie prezentacji: o czym musisz pamiętać zanim powiesz: “Witam Państwa…”
  • Kompozycja, styl, długość prezentacji
  • Wstęp – zasady INTRO (Interest, Needs, Topic, Range, Objectives)
  • Konkluzje i zakończenie (“apel do działania”)
 

5. Odsłona II: argumentacja

  • Struktura argumentacji: hierarchia ważności informacji, kontrowersyjność treści
  • Treści znane i nieznane, stopień skomplikowania informacji, konkret i abstrakcja
  • Charakter przekazu – oddziaływanie intelektualne i emocjonalne, powoływanie się na przykłady, dane statystyczne, argumenty jednostronne i dwustronne
  • Uzależnienie rodzaju argumentów od odbiorcy
 

6. Arkana prezentera

  • Wykorzystanie pomocy wizualnych w prezentacjach – flip chart, rzutnik pisma, rzutnik multimedialny
  • Pokonywanie stresu
  • Oddychanie, tonika, ekspresja, artykulacja
  • Typowe wpadki – co robić gdy … ?
  • Pytania słuchaczy – przewidywanie i planowanie odpowiedzi
 

7. Radzenie sobie z trudnym audytorium

  • Odbiorcy „na nie” – perswazja wobec nieprzychylnych
  • Brak koncentracji słuchaczy: sposoby podnoszenia zainteresowania słuchaczy
  • Odbiorcy, którzy „wszystko wiedzą lepiej”
  • Odbiorcy nadmiernie „rozdyskutowani”
  • Skrajny przypadek: jak reagować na wrogość?
 

8. Ewaluacja szkolenia w postaci ankiety poszkoleniowej

Metody szkoleniowe
  • Techniki kreatywne
  • Ćwiczenia wokalne
  • Prezentacje nagrywane kamerą