Informacje o szkoleniu
- Termin szkolenia: do ustalenia
- Miejsce szkolenia: Katowice, ul.Słonimskiego 2/1
-
Czas trwania: 2 dni szkoleniowe
(16 godzin dydaktycznych) - Godziny szkolenia: 9:00-16:00
- Trener: Aleksandra Rzeźniczek
- Cena zawiera: materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia szkolenia, przerwę kawową oraz obiadową, doradztwo po szkoleniu
Wyślij formularz, a my zadzwonimy do Ciebie, aby porozmawiać o szkoleniu!
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Analiza własnych stylów komunikacyjnych w sytuacjach zawodowych. Rozpoznanie barier komunikacyjnych w i ustalenie środków ich minimalizowania. Doskonalenie umiejętności aktywnego słuchania z wykorzystaniem narzędzi „rozmowy niedyrektywnej”.
- Specjaliści i pracownicy
- Specjaliści i pracownicy
- Osoby odpowiedzialne za komunikację wewnątrzną
- Rozwiniesz umiejętność skutecznej komunikacji
- Wzmocnisz odpowiedzialną komunikację, uważną na wzajemne potrzeby.
- Poznasz narzędzia wzmacniające porozumienie
- Zwrócisz uwagę na rolę słuchania w rozmowie
1. Quiz 10 pytań „Komunikacja na co dzień”
- Sprawdzenie kompetencji komunikacyjnych Uczestników; minidyskusja wstępna o dobrej komunikacji
2. Dobra komunikacja. Reguły poprawnego dialogu – zasada kooperacji w sytuacjach komunikacyjnych
Określenie czterech najważniejszych reguł dobrej komunikacji kooperacyjnej:
- Zasada prawdziwości
- Informacyjności
- Rzeczowości
- Właściwej organizacji (formy) wypowiedzi
3. Bariery komunikacyjne w relacjach zawodowych i sposoby ich przezwyciężania
- Przedstawienie najważniejszych zagrożeń (umiejętności, postawy, emocje) dla skutecznej komunikacji z klientami i/lub współpracownikami
4. Aktywne słuchanie. Jak funkcjonuje umysł nadawcy i odbiorcy — czyli jak sobie radzić z barierami percepcyjnymi w komunikacji?
- Nabycie umiejętności precyzyjnego odbioru informacji
- Wykorzystanie sprzężenia zwrotnego w formie:
- obserwacji rozmówcy
- skupienia uwagi
- potwierdzania
- wyrażania aprobaty
- klaryfikacji przez parafrazę i pytania
- rekapitulacji wiodących wątków
- zasada komponowania przekazu z uwzględnieniem możliwości percepcyjnych odbiorcy
5. Skuteczność komunikatu. Właściwa organizacja przekazu. Identyfikacja szczegółowych cech poprawnego przekazu
- Prostota i zrozumiałość
- Jednoznaczność i spójność
- Precyzja i kompletność
6. Parajęzykowe środki autoprezentacji i wzmacniania przekazu werbalnego. Doskonalenie trzech aspektów przekazów parawerbalnych
- Prowadzenie głosu: brzmienie, wysokość, melodia
- Artykulacja
- Tempo mówienia
7. „Mowa ciała”. Pozawerbalne „ścieżki” dostępu do umysłów odbiorców
- Nabycie kontroli nad komunikacją niewerbalną (kinezyką) w roli nadawcy i odbiorcy
- pierwsze wrażenie
- niwelowanie dystansu
- zmiana nastawienia
- klimat rozmowy
- pozawerbalne bodźce stymulujące uwagę słuchaczy
8. Pytania w rozmowie
- funkcje pytań: otwartych, rozstrzygnięcia (zamkniętych), sugerujących
- Jak dobrać pytania do sytuacji?
9. Metakomunikacja: ukryty poziom komunikatów
- Ukazanie jak w każdej sytuacji komunikacyjnej współgrają z sobą dwa poziomy: jawny i ukryty. Wykrycie elementów obecnych na ukrytych poziomach
- Metakomunikaty „parzące” i „łagodzące” czyli co zrobić, żeby „nie dolewać nieświadomie oliwy do ognia”
10. Style komunikacyjne i ich wykorzystanie. Elementy „analizy transakcyjnej”
- Określenie, rozpoznawanie i wykorzystywanie różnych stylów komunikacyjnych w kategoriach analizy transakcyjnej
- „Gry” komunikacyjne: dostosowanie stylu do sytuacji, przełamywanie stylu narzuconego przez partnera
- Gry komunikacyjne
- Symulacje edykacyjne
- Test i autodiagnozy
Aleksandra Rzeźniczek – Psycholog, trener z wieloletnim doświadczeniem. Zrealizowała ponad tysiąc dni szkoleniowych. Prowadzi warsztaty z komunikacji interpersonalnej, asertywności, zarządzania zespołem, funkcjonowania zespołów. Autorka innowacyjnych metod szkoleniowych. Posiada doświadczenie w obszarach związanych z zarządzaniem w sektorach produkcyjnych, realizowała szkolenia i brała udział we wdrożeniach narzędzi i technik Lean Management. Prowadziła zajęcia „Elementy komunikacji w pracy naukowej” dla studentów studiów doktoranckich Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Stale współpracuje z Wyższą Szkołą Europejską im. Ks. Józefa Tischnera w Krakowie jako opiekun merytoryczny menedżerskich studiów podyplomowych oraz wykładowca. Jest certyfikowanym konsultantem metodologii Success Insights, która pozwala m. in. na poprawienie komunikacji w zespołach i w firmie, lepsze zarządzanie zespołami ludzkimi, samodoskonalenie i rozwijanie swoich mocnych stron. Posiada dyplom Trenera Zarządzania o specjalizacji „Planowanie strategiczne” Stowarzyszenia Konsultantów i Trenerów Zarządzania MATRIK. Prowadziła szkolenia m. in. dla: ZUS, BZ WBK, ABB Łódź, PRYMAT, PESA Pojazdy Szynowe, Nutricia Opole, NGK Ceramics, Arcelor Mittal Poland, KGHM ZWR, KGHM HMG, Coty Polska