Szybki kontakt


  • Nieprawidłowa treść!
  • Zły adres e-mail!
  • To pole jest puste!
  • Wyślij

Komunikacja interpersonalna

Start / Szkolenia otwarte / Komunikacja interpersonalna

Analiza własnych stylów komunikacyjnych w sytuacjach zawodowych. Rozpoznanie barier komunikacyjnych w i ustalenie środków ich minimalizowania. Doskonalenie umiejętności aktywnego słuchania z wykorzystaniem narzędzi „rozmowy niedyrektywnej”.

CZAS TRWANIA: 2 dniowy warsztat (16 godzin dydaktycznych)

Dla kogo?

  • Specjaliści i pracownicy
  • Specjaliści i pracownicy
  • Osoby odpowiedzialne za komunikację wewnątrzną

Cele szkolenia

  • Rozwiniesz umiejętność skutecznej komunikacji
  • Wzmocnisz odpowiedzialną komunikację, uważną na wzajemne potrzeby.
  • Poznasz narzędzia wzmacniające porozumienie
  • Zwrócisz uwagę na rolę słuchania w rozmowie

Program szkolenia 2 - dniowego

1. Quiz 10 pytań „Komunikacja na co dzień”

  • Sprawdzenie kompetencji komunikacyjnych Uczestników; minidyskusja wstępna o dobrej komunikacji

2. Dobra komunikacja. Reguły poprawnego dialogu – zasada kooperacji w sytuacjach komunikacyjnych

Określenie czterech najważniejszych reguł dobrej komunikacji kooperacyjnej:

  • Zasada prawdziwości
  • Informacyjności
  • Rzeczowości
  • Właściwej organizacji (formy) wypowiedzi

3. Bariery komunikacyjne w relacjach zawodowych i sposoby ich przezwyciężania

  • Przedstawienie najważniejszych zagrożeń (umiejętności, postawy, emocje) dla skutecznej komunikacji z klientami i/lub współpracownikami

4. Aktywne słuchanie. Jak funkcjonuje umysł nadawcy i odbiorcy — czyli jak sobie radzić z barierami percepcyjnymi w komunikacji?

  • Nabycie umiejętności precyzyjnego odbioru informacji
  • Wykorzystanie sprzężenia zwrotnego w formie:
  • obserwacji rozmówcy
  • skupienia uwagi
  • potwierdzania
  • wyrażania aprobaty
  • klaryfikacji przez parafrazę i pytania
  • rekapitulacji wiodących wątków
  • zasada komponowania przekazu z uwzględnieniem możliwości percepcyjnych odbiorcy

5. Skuteczność komunikatu. Właściwa organizacja przekazu. Identyfikacja szczegółowych cech poprawnego przekazu

  • Prostota i zrozumiałość
  • Jednoznaczność i spójność
  • Precyzja i kompletność

6. Parajęzykowe środki autoprezentacji i wzmacniania przekazu werbalnego. Doskonalenie trzech aspektów przekazów parawerbalnych

  • Prowadzenie głosu: brzmienie, wysokość, melodia
  • Artykulacja
  • Tempo mówienia

7. "Mowa ciała". Pozawerbalne „ścieżki” dostępu do umysłów odbiorców

  • Nabycie kontroli nad komunikacją niewerbalną (kinezyką) w roli nadawcy i odbiorcy
  • pierwsze wrażenie
  • niwelowanie dystansu
  • zmiana nastawienia
  • klimat rozmowy
  • pozawerbalne bodźce stymulujące uwagę słuchaczy

8. Pytania w rozmowie

  • funkcje pytań: otwartych, rozstrzygnięcia (zamkniętych), sugerujących
  • Jak dobrać pytania do sytuacji?

9. Metakomunikacja: ukryty poziom komunikatów

  • Ukazanie jak w każdej sytuacji komunikacyjnej współgrają z sobą dwa poziomy: jawny i ukryty. Wykrycie elementów obecnych na ukrytych poziomach
  • Metakomunikaty „parzące” i „łagodzące” czyli co zrobić, żeby „nie dolewać nieświadomie oliwy do ognia”

10. Style komunikacyjne i ich wykorzystanie. Elementy „analizy transakcyjnej”

  • Określenie, rozpoznawanie i wykorzystywanie różnych stylów komunikacyjnych w kategoriach analizy transakcyjnej
  • „Gry” komunikacyjne: dostosowanie stylu do sytuacji, przełamywanie stylu narzuconego przez partnera

Metody szkoleniowe

  • Gry komunikacyjne
  • Symulacje edykacyjne
  • Test i autodiagnozy

Prowadzenie

Aleksandra Rzeźniczek – Psycholog, trener z wieloletnim doświadczeniem. Zrealizowała ponad tysiąc dni szkoleniowych. Prowadzi  warsztaty z komunikacji interpersonalnej, asertywności, zarządzania zespołem, funkcjonowania zespołów. Autorka innowacyjnych metod szkoleniowych. Posiada doświadczenie w obszarach związanych z zarządzaniem w sektorach produkcyjnych, realizowała szkolenia i brała udział we wdrożeniach narzędzi i technik Lean Management. Prowadziła zajęcia „Elementy komunikacji w pracy naukowej”  dla studentów studiów doktoranckich Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Stale współpracuje z Wyższą Szkołą Europejską im. Ks. Józefa Tischnera w Krakowie jako opiekun merytoryczny menedżerskich studiów podyplomowych oraz wykładowca.  Jest certyfikowanym konsultantem metodologii Success Insights, która pozwala m. in. na poprawienie komunikacji w zespołach i w firmie, lepsze zarządzanie zespołami ludzkimi, samodoskonalenie
i rozwijanie swoich mocnych stron. Posiada dyplom Trenera Zarządzania o specjalizacji „Planowanie strategiczne” Stowarzyszenia Konsultantów i Trenerów Zarządzania MATRIK. Prowadziła szkolenia m. in. dla: ZUS, BZ WBK, ABB Łódź, PRYMAT, PESA Pojazdy Szynowe, Nutricia Opole, NGK Ceramics, Arcelor Mittal Poland, KGHM ZWR, KGHM HMG, Coty Polska

Informacje organizacyjne

  • Miejsce szkolenia: Katowice, ul. Słonimskiego 2/1, 40-133
  • Godziny szkolenia: 9-16

Ogólne warunki uczestnictwa w szkoleniach organizowanych przez Exbis - Napłoszek, Szopa, Szóstak Sp. J. w Katowicach

Wybierz swój pakiet szkolenia

Pakiet EXBIS


Pakiet EXBIS+


Pakiet EXBIS MBA


image
https://exbis.pl/wp-content/themes/solidbox/
https://exbis.pl/
#C4161C
style1
scroll
Ładowanie postów ...
/nowa-strona/
#
on
none
loading
#
Sort Gallery
on
yes
yes
off
off
off
Enter your email here
off
off