Analiza własnych stylów komunikacyjnych w sytuacjach zawodowych. Rozpoznanie barier komunikacyjnych w i ustalenie środków ich minimalizowania. Doskonalenie umiejętności aktywnego słuchania z wykorzystaniem narzędzi „rozmowy niedyrektywnej”.
Komunikacja interpersonalna
CZAS TRWANIA: 2 dniowy warsztat (16 godzin dydaktycznych)
Dla kogo?
Cele szkolenia
Program szkolenia 2 - dniowego
1. Quiz 10 pytań „Komunikacja na co dzień”
2. Dobra komunikacja. Reguły poprawnego dialogu – zasada kooperacji w sytuacjach komunikacyjnych
Określenie czterech najważniejszych reguł dobrej komunikacji kooperacyjnej:
3. Bariery komunikacyjne w relacjach zawodowych i sposoby ich przezwyciężania
4. Aktywne słuchanie. Jak funkcjonuje umysł nadawcy i odbiorcy — czyli jak sobie radzić z barierami percepcyjnymi w komunikacji?
5. Skuteczność komunikatu. Właściwa organizacja przekazu. Identyfikacja szczegółowych cech poprawnego przekazu
6. Parajęzykowe środki autoprezentacji i wzmacniania przekazu werbalnego. Doskonalenie trzech aspektów przekazów parawerbalnych
7. "Mowa ciała". Pozawerbalne „ścieżki” dostępu do umysłów odbiorców
8. Pytania w rozmowie
9. Metakomunikacja: ukryty poziom komunikatów
10. Style komunikacyjne i ich wykorzystanie. Elementy „analizy transakcyjnej”
Metody szkoleniowe
Prowadzenie
Aleksandra Rzeźniczek – Psycholog, trener z wieloletnim doświadczeniem. Zrealizowała ponad tysiąc dni szkoleniowych. Prowadzi warsztaty z komunikacji interpersonalnej, asertywności, zarządzania zespołem, funkcjonowania zespołów. Autorka innowacyjnych metod szkoleniowych. Posiada doświadczenie w obszarach związanych z zarządzaniem w sektorach produkcyjnych, realizowała szkolenia i brała udział we wdrożeniach narzędzi i technik Lean Management. Prowadziła zajęcia „Elementy komunikacji w pracy naukowej” dla studentów studiów doktoranckich Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Stale współpracuje z Wyższą Szkołą Europejską im. Ks. Józefa Tischnera w Krakowie jako opiekun merytoryczny menedżerskich studiów podyplomowych oraz wykładowca. Jest certyfikowanym konsultantem metodologii Success Insights, która pozwala m. in. na poprawienie komunikacji w zespołach i w firmie, lepsze zarządzanie zespołami ludzkimi, samodoskonalenie
i rozwijanie swoich mocnych stron. Posiada dyplom Trenera Zarządzania o specjalizacji „Planowanie strategiczne” Stowarzyszenia Konsultantów i Trenerów Zarządzania MATRIK. Prowadziła szkolenia m. in. dla: ZUS, BZ WBK, ABB Łódź, PRYMAT, PESA Pojazdy Szynowe, Nutricia Opole, NGK Ceramics, Arcelor Mittal Poland, KGHM ZWR, KGHM HMG, Coty Polska