Informacje o szkoleniu
Cena: 1 600 zł
- Termin szkolenia: do ustalenia
- Miejsce szkolenia: Katowice, ul.Słonimskiego 2/1
-
Czas trwania: 2 dni szkoleniowe
(16 godzin dydaktycznych) - Godziny szkolenia: 9:00-16:00
- Cena zawiera: materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia szkolenia, przerwę kawową oraz obiadową, doradztwo po szkoleniu
Wyślij formularz, a my zadzwonimy do Ciebie, aby porozmawiać o szkoleniu!
POZYTYWNE MYŚLENIE
Podczas szkolenia przekonasz się czym jest pozytywne myślenie, jakie mamy korzyści z pozytywnego myślenia zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym, oraz wypróbujesz metody wzbudzania pozytywnego myślenia u siebie i współpracowników
Dla kogo?
- Pracowników i specjalistów
- Menadżerów i kierowników liniowych
- Dla wszystkich osób chcących zmienić swój sposób myślenia i działania w pracy i życiu osobistym
Cele szkolenia
- Nauczysz się rozpoznawać przejawy pozytywnego myślenia u siebie i innych
- Dowiesz się jak programować pozytywne myślenie
- Przekonasz się jak pozytywny język może zmienić Twoje nastawienie
- Rozwiniesz umiejętność radzenia sobie z krytyką i narzekaniem
- Zidentyfikujesz swoje przekonania wspierające i ograniczające
- Postawisz sobie cele rozwojowe
- Zmienisz nieefektywne przekonania
Korzyści dla uczestników
Po szkoleniu będziesz lepiej potrafił:
- Rozpoznawać przejawy pozytywnego myślenia u siebie i innych
- Rozpoznawać przejawy pozytywnego myślenia u siebie i innych
- Celowo programować się na pozytywne myślenie
- Stosować pozytywny język
- Radzić sobie z krytyką i narzekaniem – u siebie i innych
- Zidentyfikować swoje przekonania ograniczające i wspierające
- Zamienić nieefektywne przekonania
- Zachęcić siebie samego do wyjścia ze strefy komfortu
- Postawić sobie cele rozwojowe
- Wytworzyć nowe nawyki wygasić nieefektywne
Program szkolenia
POZYTYWNE NASTAWIENIE KLUCZEM DO SZCZĘŚCIA
- Optymiści i pesymiści, skąd się biorą i co ich różni?
- Po czym poznać człowieka szczęśliwego?
- Jak być bardziej szczęśliwym, czyli w drodze do celu ostatecznego (Tal Ben Shahar)
- 12 kroków do szczęścia (S. Ljubomirski)
- Czego Tobie brak do szczęścia? Autodiagnoza
- Gwarancja szczęścia w pracy – sens – talent – przyjemność (Tal Ben Shahar)
- Pozytywny język czyli o neurolingwistyce słów kilka
- Wewnętrzny krytyk i wewnętrzne dziecko
- Dlaczego nie lubimy narzekających, czyli nie rób drugiemu co Tobie niemiłe
- Jak żyć z narzekającymi?
ZMIANA PRZEKONAŃ
- Co to jest przekonanie i jak powstaje?
- Identyfikacja przekonań wspierających i ograniczających
- Przekonania mariaż z rolą (poziomy logiczne R. Dilts)
- Rozkruszanie przekonań (Byron Katie)
- 5 zasad zdrowego myślenia (M.Maultsby)
- Przeramowanie przekonań czyli wyjście ze strefy komfortu
- Codzienna praca nad utrwaleniem wspierających przekonań czyli proaktywność w służbie ciągłego rozwoju
ROZWIJANIE PROAKTYWNOŚCI I SZUKANIE NOWYCH ROZWIĄZAŃ
- Proaktywność – reaktywność – dwie strategie „na cel” i „od problemu”
- Po co robisz sobie problemy? – o racjonalizacji i usprawiedliwianiu siebie samego
- Prokrastynacja, czyli odkładanie na później. Jakie masz z tego korzyści, czyli o oddawaniu odpowiedzialności
- Co masz w zasięgu swojego wpływu, czyli za co chcesz wziąć odpowiedzialność?
- Strefy wpływu Coveya
- Proaktywność jako pierwszy nawyk skutecznego działania
KORZYŚCI Z WYCHODZENIA ZE STREFY KOMFORTU
- Dlaczego lubimy znane – czyli jak działa nasz mózg?
- Moc nawyku
- Jak zmieniać nawyki, czyli o bolesnej wędrówce nową ścieżką?
- Jak utrwalać nawyki i dlaczego jest to dla nas dobre?
OTWARTOŚĆ NA NOWE = ROZWÓJ
- Umiejętności i talentów mariaż z rolą (poziomy logiczne R. Dilts)
- Zidentyfikuj swoje zasoby, talenty, umiejętności, predyspozycje w kontekście pełnionej roli
- Moc ukryta w celach czyli moje cele rozwojowe
- Rozwój poprzez feedback i wgląd (okno Yohari)
ZAKOŃCZENIE:
- Podsumowanie szkolenia
- Propozycja literatury uzupełniającej
- Rozlosowanie książki z tematyki szkolenia: uczestnicy zainteresowani przeczytaniem książki sporządzają listę „kolejności czytania”, a następnie pocztą wewnętrzną przekazują sobie książkę. Po przeczytaniu książki, trafia ona do osoby, która ją wylosowała
DZIAŁANIA PO SZKOLENIU
- Raport po szkoleniu zawierający wypracowane przez uczestników materiały oraz rekomendacje dla grupy.
- „Gorąca linia” – konsultacje telefoniczne z trenerem przez okres 2 miesięcy od zakończenia szkolenia.
Metody szkoleniowe
- Autodiagnozy
- Ćwiczenia indywidualne i grupowe
- Analizy przypadków