Informacje o szkoleniu
- Termin szkolenia: do ustalenia
- Miejsce szkolenia: Katowice, ul.Słonimskiego 2/1
-
Czas trwania: 2 dni szkoleniowe
(16 godzin dydaktycznych) - Godziny szkolenia: 9:00-16:00
- Trener: dr Andrzej Szóstak
- Cena zawiera: materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia szkolenia, przerwę kawową oraz obiadową, doradztwo po szkoleniu
Wyślij formularz, a my zadzwonimy do Ciebie, aby porozmawiać o szkoleniu!
TRENING MENADŻERSKI
Zaskakująco często, pracownicy mianowani na stanowiska menedżerskie wpadają w styl przywódczy, który krytykowali, jako podwładni. Przejście do nowej roli rodzi silny stres, a pierwsze kryzysy wzmacniają pokusę skorzystania z … najlepiej znanych wzorców.
Podjęcie zadań menedżerskich to seria transformacji w zakresie kompetencji osobistych i merytorycznych: od specjalisty do wszechstronnego szefa rozgryzającego zróżnicowane modele mentalne i układającego program działania; z wojownika zmobilizowanego do pracy „na swoim odcinku” w dyplomatę wspierającego różne interesy. Przechodzisz przemianę z pomocnego członka zespołu w realnego przywódcę. Wkrótce będziesz zaskoczony tym, jak uważnie obserwują cię podwładni. Twoje przeszłe dokonania zapewniły ci awans, na następnym etapie podróży potrzebne będą nowe kompetencje.
- Menedżerowie zainteresowani poprawą wyników swoich zespołów
- Liderzy poszukujący nowych sposobów oddziaływania
- Specjaliści przygotowujący się do zadań zarządczych
- Ukierunkowani na przyszłość ambitni praktycy
- Każdy, kto organizuje pracę własną i innych.
Uczestnicy nauczą się wykorzystywać najnowsze metody kierowania w codziennych działaniach
Zdobędą wiedzę:
- jak budować wiarygodność i wpływać na zespół?
- jak rozpoznać własny styl kierowania, być elastycznym przywódcą i stosować najlepsze podejście do konkretnych sytuacji?
- jak tworzyć i wykorzystać potencjał efektywnych zespołów?
Nauczą się:
- jak delegować zadania i jak motywować ludzi?
- jak stymulować rozwój pracowników i jak być mistrzem coachingu wewnętrznego?
- jak rozwijać prawidłowe relacje i jak się komunikować ze swoimi ludźmi?
- jak zapobiegać i jak rozwiązywać konflikty?
- jak monitorować i oceniać podwładnych?
A także zwiększą świadomość tego, jak… jak kierować samym sobą.
1. Ja jako Lider.
- Jestem przywódcą / jestem menedżerem – synergia ról
- Atrybuty nowoczesnego przywództwa
- Role i funkcje menedżerskie
- Identyfikacja błędnych przekonań o kierowaniu ludźmi
2. Istota zarządzania.
- Wyznaczanie celów i planowanie
- Organizowanie zasobów
- Tworzenie zespołów
- Kierowanie i wpływanie na stosunki międzyludzkie
- Kontrola i monitoring
3. Dynamika pracy zespołu.
- Cechy efektywnego zespołu
- Cykl rozwoju zespołu a zadania menedżerskie
- Optymalne wykorzystanie predyspozycji członków zespołu
- Zarządzanie rolami w zespole
- Budowanie relacji i klimatu współpracy
4. Sprawna komunikacja menedżerska.
- Reguły komunikacji kooperacyjnej
- Bariery komunikacyjne w relacjach z podwładnymi
- Asertywność w komunikacji menedżerskiej
- Analiza transakcyjna w zarządzaniu
5. Style zarządzania – diagnoza i wykorzystanie.
- Krótko i długofalowe konsekwencje wyboru stylu kierowania ludźmi
- Style przywódcze: od autorytaryzmu po demokratyzm przywódczy – zalety i wady
- Dylemat szefa: orientacja na ludzi czy na zadania – współczesne rozwiązania
- Przywództwo sytuacyjne – dostosowanie zarządzania do poziomu dojrzałości członków zespołu
- Styl zarządzania a zaangażowanie pracowników
6. Delegowanie zadań.
- Co, kiedy i jak delegować?
- Rozwojowe funkcje delegowania
- Błędy w delegowaniu zadań
- Monitorowanie pracy
- Udzielanie wsparcia
- Egzekwowanie wyników
7. Motywowanie pracowników.
- Psychologia motywowania w praktyce
- Nowoczesne koncepcje motywowania
- Motywowanie spersonalizowane
- Patenty motywacyjne: czym dysponuję jako szef?
- Motywacja zespołowa: powiązanie osiągnięć indywidualnych z motywacją grupową
8. Udzielanie informacji zwrotnej.
- Monitorowanie pracy, a informacja zwrotna
- Wykorzystanie funkcji informacji zwrotnej
- Techniki informacji zwrotnej: deep, swot, 5C, techniki coachingowe
- Rozmowa interwencyjno-korekcyjna: przygotowanie, przebieg, wykorzystanie rezultatów
- Praca z oporem pracownika w przyjmowaniu informacji zwrotnej.
9. Stres i konflikt w pracy menedżera.
- Higiena psychiczna w pracy menedżera
- Techniki radzenia sobie ze stresem
- Techniki zarządzania konfliktami
10. Tworzenie indywidualnego planu rozwoju, czyli zarządzanie samym sobą.
- Studia przypadków
- Symulacje, gry edukacyjne
- Techniki pobudzania kreatywności
- Ćwiczenia indywidualne i grupowe
- Dyskusje i giełda pomysłów
Trener: dr Andrzej Szóstak