Informacje o szkoleniu

Cena: 1 600 zł
  • Termin szkolenia: do ustalenia
  • Miejsce szkolenia: Katowice, ul.Słonimskiego 2/1
  • Czas trwania: 2 dni szkoleniowe
    (16 godzin dydaktycznych)
  • Godziny szkolenia: 9:00-16:00
  • Trener: dr Andrzej Szóstak
  • Cena zawiera: materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia szkolenia, przerwę kawową oraz obiadową, doradztwo po szkoleniu

Wyślij formularz, a my zadzwonimy do Ciebie, aby porozmawiać o szkoleniu!

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Ogólne warunki uczestnictwa
Klauzula RODO i zgoda na kontakt
Zapoznaj się z Polityką Prywatności.

TRENING MENADŻERSKI

Zaskakująco często, pracownicy mianowani na stanowiska menedżerskie wpadają w styl przywódczy, który krytykowali, jako podwładni. Przejście do nowej roli rodzi silny stres, a pierwsze kryzysy wzmacniają pokusę skorzystania z … najlepiej znanych wzorców.

Podjęcie zadań menedżerskich to seria transformacji w zakresie kompetencji osobistych i merytorycznych: od specjalisty do wszechstronnego szefa rozgryzającego zróżnicowane modele mentalne i układającego program działania; z wojownika zmobilizowanego do pracy „na swoim odcinku” w dyplomatę wspierającego różne interesy. Przechodzisz przemianę z pomocnego członka zespołu w realnego przywódcę. Wkrótce będziesz zaskoczony tym, jak uważnie obserwują cię podwładni. Twoje przeszłe dokonania zapewniły ci awans, na następnym etapie podróży potrzebne będą nowe kompetencje.

Dla kogo?
  • Menedżerowie zainteresowani poprawą wyników swoich zespołów
  • Liderzy poszukujący nowych sposobów oddziaływania
  • Specjaliści przygotowujący się do zadań zarządczych
  • Ukierunkowani na przyszłość ambitni praktycy
  • Każdy, kto organizuje pracę własną i innych.
Cele szkolenia

Uczestnicy nauczą się wykorzystywać najnowsze metody kierowania w codziennych działaniach

 

Zdobędą wiedzę:

  • jak budować wiarygodność i wpływać na zespół?
  • jak rozpoznać własny styl kierowania, być elastycznym przywódcą i stosować najlepsze podejście do konkretnych sytuacji?
  • jak tworzyć i wykorzystać potencjał efektywnych zespołów?
 

Nauczą się:

  • jak delegować zadania i jak motywować ludzi?
  • jak stymulować rozwój pracowników i jak być mistrzem coachingu wewnętrznego?
  • jak rozwijać prawidłowe relacje i jak się komunikować ze swoimi ludźmi?
  • jak zapobiegać i jak rozwiązywać konflikty?
  • jak monitorować i oceniać podwładnych?

A także zwiększą świadomość tego, jak… jak kierować samym sobą.

Program szkolenia

1. Ja jako Lider.

  • Jestem przywódcą / jestem menedżerem – synergia ról
  • Atrybuty nowoczesnego przywództwa
  • Role i funkcje menedżerskie
  • Identyfikacja błędnych przekonań o kierowaniu ludźmi
 

2. Istota zarządzania.

  • Wyznaczanie celów i planowanie
  • Organizowanie zasobów
  • Tworzenie zespołów
  • Kierowanie i wpływanie na stosunki międzyludzkie
  • Kontrola i monitoring
 

3. Dynamika pracy zespołu.

  • Cechy efektywnego zespołu
  • Cykl rozwoju zespołu a zadania menedżerskie
  • Optymalne wykorzystanie predyspozycji członków zespołu
  • Zarządzanie rolami w zespole
  • Budowanie relacji i klimatu współpracy
 

4. Sprawna komunikacja menedżerska.

  • Reguły komunikacji kooperacyjnej
  • Bariery komunikacyjne w relacjach z podwładnymi
  • Asertywność w komunikacji menedżerskiej
  • Analiza transakcyjna w zarządzaniu
 

5. Style zarządzania – diagnoza i wykorzystanie.

  • Krótko i długofalowe konsekwencje wyboru stylu kierowania ludźmi
  • Style przywódcze: od autorytaryzmu po demokratyzm przywódczy – zalety i wady
  • Dylemat szefa: orientacja na ludzi czy na zadania – współczesne rozwiązania
  • Przywództwo sytuacyjne – dostosowanie zarządzania do poziomu dojrzałości członków zespołu
  • Styl zarządzania a zaangażowanie pracowników
 

6. Delegowanie zadań.

  • Co, kiedy i jak delegować?
  • Rozwojowe funkcje delegowania
  • Błędy w delegowaniu zadań
  • Monitorowanie pracy
  • Udzielanie wsparcia
  • Egzekwowanie wyników
 

7. Motywowanie pracowników.

  • Psychologia motywowania w praktyce
  • Nowoczesne koncepcje motywowania
  • Motywowanie spersonalizowane
  • Patenty motywacyjne: czym dysponuję jako szef?
  • Motywacja zespołowa: powiązanie osiągnięć indywidualnych z motywacją grupową
 

8. Udzielanie informacji zwrotnej.

  • Monitorowanie pracy, a informacja zwrotna
  • Wykorzystanie funkcji informacji zwrotnej
  • Techniki informacji zwrotnej: deep, swot, 5C, techniki coachingowe
  • Rozmowa interwencyjno-korekcyjna: przygotowanie, przebieg, wykorzystanie rezultatów
  • Praca z oporem pracownika w przyjmowaniu informacji zwrotnej.
 

9. Stres i konflikt w pracy menedżera.

  • Higiena psychiczna w pracy menedżera
  • Techniki radzenia sobie ze stresem
  • Techniki zarządzania konfliktami
 

10. Tworzenie indywidualnego planu rozwoju, czyli zarządzanie samym sobą.

Metody szkoleniowe
  • Studia przypadków
  • Symulacje, gry edukacyjne
  • Techniki pobudzania kreatywności
  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • Dyskusje i giełda pomysłów
Prowadzący

Trener: dr Andrzej Szóstak