Informacje o szkoleniu
- Termin szkolenia: do ustalenia
- Miejsce szkolenia: Katowice, ul.Słonimskiego 2/1
-
Czas trwania: 2 dni szkoleniowe
(16 godzin dydaktycznych) - Godziny szkolenia: 9:00-16:00
- Cena zawiera: materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia szkolenia, przerwę kawową oraz obiadową, doradztwo po szkoleniu
Wyślij formularz, a my zadzwonimy do Ciebie, aby porozmawiać o szkoleniu!
WYWIERANIE WPŁYWU - NOWOCZESNE CHWYTY PERSWAZYJNE
Nie tylko historycy idei pamiętają dylemat Machiavellego: lepiej być lubianym czy wzbudzać strach? Dziesięciolecia badań w dziedzinie socjologii i psychologii pokazują, że liderzy wpływu mogą skutecznie oddziaływać na ludzi, jeśli najpierw okażą im serdeczność, a następnie dowody swoich kompetencji. Rzecz w tym, że demonstrowanie jednocześnie życzliwości i siły dla większości z nas jest niełatwe. Wywieranie wpływu często zaczyna się od pracy nad własnym samopoczuciem.
Dla menedżerów wysokiego i średniego szczebla, kierowników projektów, liderów zespołów, każdego profesjonalisty, którego skuteczność uzależniona jest od zdolności wywierania wpływu na klientów i współpracowników.
- Uczestnicy zdobędą wiedzę o warunkach i mechanizmach psychicznych decydujących o skuteczności wywierania wpływu na innych
- Poznają modele racjonalnego oraz emocjonalnego wpływu na przekonania i postawy partnerów
- Zwiększą świadomość swoich atutów w dziedzinie oddziaływania interpersonalnego
- Rozwiną umiejętności retoryczne, przećwiczą techniki argumentowania, modelowania percepcji odbiorców
Trening rozwija zdolność oddziaływania na innych w celu zwiększenia zrozumienia, zyskania akceptacji, budowania pozytywnego nastawienia, motywowania, a nawet zmiany postaw. Wykorzystanie nowoczesnych narzędzi psychologicznych dostosowanych do własnego stylu i sytuacji.
Wywieranie wpływu. Fundamenty
- filary wpływu: wiarygodność, zrozumienie ludzi, argumentacja
- świadome i nieświadome wywieranie wpływu
- perswazja i manipulacja – etyczne dylematy wywierania wpływu
Sterowanie percepcją w wywieraniu wpływu – autoprezentacja
- „przepis” na charyzmę
- wybór kluczowych punktów percepcji i „drabina wnioskowania” – narzędzia budowania wizerunku agenta wpływu
Empatia jako element wywierania wpływu
- zrozumienie potrzeb i motywacji konsumentów wpływu
- „rapport” – budowanie pozytywnego nastawienia
Wywieranie wpływu na postawy
- jak dobierać „ścieżki” dostępu (wiedza, emocje czy zachowanie) do umysłów pracowników by oddziaływać na zmianę postaw
- wykorzystanie mechanizmów podejmowania decyzji w planowaniu zmiany postaw
- „wyzwalacze uległości”: klasyczne reguły wpływu społecznego w praktyce – poligon umiejętności
Proste techniki perswazyjne w menedżerskich strategiach wywierania wpływu
- techniki prezentowania celów i wizji
- techniki wizualizacyjne
- technika apeli motywacyjnych
Zaawansowane techniki perswazyjne
- nowoczesne chwyty retoryczne
- perswazja narracyjna – konstruowanie opowieści (storytelling)
- strategiczne użycie języka
Konstruowanie argumentów
- eliminacja błędów logicznych
- taktyki logiczne
- budowanie zróżnicowanych jednostek argumentacyjnych: twierdzenie i uzasadnienie
- sekwencje argumentacyjne
Ewaluacja szkolenia w postaci ankiety poszkoleniowej.
- Studia przypadków
- Symulacje, gry edukacyjne
- Techniki pobudzania kreatywności
- Ćwiczenia indywidualne i grupowe
- Dyskusje i giełda pomysłów