Informacje o szkoleniu

Cena: 1 190 zł
  • Termin szkolenia: do ustalenia
  • Miejsce szkolenia: Katowice, ul.Słonimskiego 2/1
  • Czas trwania: 2 dni szkoleniowe
    (16 godzin dydaktycznych)
  • Godziny szkolenia: 9:00-16:00
  • Cena zawiera: materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia szkolenia, przerwę kawową oraz obiadową, doradztwo po szkoleniu

Wyślij formularz, a my zadzwonimy do Ciebie, aby porozmawiać o szkoleniu!

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Ogólne warunki uczestnictwa
Klauzula RODO i zgoda na kontakt
Zapoznaj się z Polityką Prywatności.

WYWIERANIE WPŁYWU - NOWOCZESNE CHWYTY PERSWAZYJNE

Nie tylko historycy idei pamiętają dylemat Machiavellego: lepiej być lubianym czy wzbudzać strach? Dziesięciolecia badań w dziedzinie socjologii i psychologii pokazują, że liderzy wpływu mogą skutecznie oddziaływać na ludzi, jeśli najpierw okażą im serdeczność, a następnie dowody swoich kompetencji. Rzecz w tym, że demonstrowanie jednocześnie życzliwości i siły dla większości z nas jest niełatwe. Wywieranie wpływu często zaczyna się od pracy nad własnym samopoczuciem.

Dla kogo?

Dla menedżerów wysokiego i średniego szczebla, kierowników projektów, liderów zespołów, każdego profesjonalisty, którego skuteczność uzależniona jest od zdolności wywierania wpływu na klientów i współpracowników.

Cele szkolenia
  • Uczestnicy zdobędą wiedzę o warunkach i mechanizmach psychicznych decydujących o skuteczności wywierania wpływu na innych
  • Poznają modele racjonalnego oraz emocjonalnego wpływu na przekonania i postawy partnerów
  • Zwiększą świadomość swoich atutów w dziedzinie oddziaływania interpersonalnego
  • Rozwiną umiejętności retoryczne, przećwiczą techniki argumentowania, modelowania percepcji odbiorców
Program szkolenia

Trening rozwija zdolność oddziaływania na innych w celu zwiększenia zrozumienia, zyskania akceptacji, budowania pozytywnego nastawienia, motywowania, a nawet zmiany postaw. Wykorzystanie nowoczesnych narzędzi psychologicznych dostosowanych do własnego stylu i sytuacji.

 

Wywieranie wpływu. Fundamenty

  • filary wpływu: wiarygodność, zrozumienie ludzi, argumentacja
  • świadome i nieświadome wywieranie wpływu
  • perswazja i manipulacja – etyczne dylematy wywierania wpływu
 

Sterowanie percepcją w wywieraniu wpływu – autoprezentacja

  • „przepis” na charyzmę
  • wybór kluczowych punktów percepcji i „drabina wnioskowania” – narzędzia budowania wizerunku agenta wpływu
 

Empatia jako element wywierania wpływu

  • zrozumienie potrzeb i motywacji konsumentów wpływu
  • „rapport” – budowanie pozytywnego nastawienia
 

Wywieranie wpływu na postawy

  • jak dobierać „ścieżki” dostępu (wiedza, emocje czy zachowanie) do umysłów pracowników by oddziaływać na zmianę postaw
  • wykorzystanie mechanizmów podejmowania decyzji w planowaniu zmiany postaw
  • „wyzwalacze uległości”: klasyczne reguły wpływu społecznego w praktyce – poligon umiejętności
 

Proste techniki perswazyjne w menedżerskich strategiach wywierania wpływu

  • techniki prezentowania celów i wizji
  • techniki wizualizacyjne
  • technika apeli motywacyjnych
 

Zaawansowane techniki perswazyjne

  • nowoczesne chwyty retoryczne
  • perswazja narracyjna – konstruowanie opowieści (storytelling)
  • strategiczne użycie języka
 

Konstruowanie argumentów

  • eliminacja błędów logicznych
  • taktyki logiczne
  • budowanie zróżnicowanych jednostek argumentacyjnych: twierdzenie i uzasadnienie
  • sekwencje argumentacyjne
 

Ewaluacja szkolenia w postaci ankiety poszkoleniowej.

Metody szkoleniowe
  • Studia przypadków
  • Symulacje, gry edukacyjne
  • Techniki pobudzania kreatywności
  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • Dyskusje i giełda pomysłów