Informacje o szkoleniu

Oferta przygotowywana indywidualnie
  • Termin szkolenia: do ustalenia
  • Miejsce szkolenia: Katowice, ul.Słonimskiego 2/1
  • Czas trwania: 1 lub 2 dni
    (8 lub 16 godzin dydaktycznych)

Wyślij formularz, a my zadzwonimy do Ciebie, aby porozmawiać o szkoleniu!

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Ogólne warunki uczestnictwa
Klauzula RODO i zgoda na kontakt
Zapoznaj się z Polityką Prywatności.

NEGOCJACJE HANDLOWE.
JAK DZIELNIE WALCZYĆ I ZWYCIĘŻAĆ W ZMAGANIACH O ZYSK

Szkolenie poruszające zagadnienia takie jak psychologia klienta w praktyce, przygotowania do negocjacji, schemat negocjacji handlowych, techniki sprzedażowe, strategie i taktyki negocjacyjne, prezentacje handlowe w negocjacjach, negocjacje przez telefon, techniki perswazyjne, obrona przed manipulacją, odpieranie obiekcji, finalizowanie sprzedaży.

Dla kogo?
  • Dyrektorzy i menedżerowie
  • Kierownicy
  • Przedstawiciele handlowi i sprzedawcy
  • Osoby negocjujące kontrakty i umowy
Cele szkolenia
  • Rozwinięcie umiejętności negocjacyjnych
  • Poszerzenie wiedzy o procesie negocjacji
  • Przećwiczenie prowadzenie rozmów o cenie
  • Uświadomienie sobie roli emocji w procesie negocjacji
  • Przećwiczenie procedur postępowania w przypadku obiekcji
Opis szkolenia

Negocjacje zakupowe są szczególnym przypadkiem szeroko rozumianych negocjacji. Zasiadające przy stole negocjacyjnym strony mają do wyboru dwie odmienne postawy – jedna bazująca na silnej własnej pozycji, a druga współpracy.

Pierwsza postawa określa negocjacje pozycyjne, w których techniki negocjacyjne nastawione są na realizację jednorazowych wydarzeń handlowych lub gdy jedna ze stron ma znaczącą przewagę nad drugą. Gdy dochodzi do tego typu negocjacji handlowcy i kupcy będą dążyć do maksymalizacji zysków. Dochodzi wtedy do znaczącej eskalacji żądań, pokazu siły, walki, a czasem nawet manipulacji, aby wykorzystać drugą stronę. Przeciwieństwem są działania negocjacyjne nastawione na współpracę (czasami nazywane problemowymi, choć słowo te ma negatywne konotacje w tym przypadku rozumiane jest pozytywnie).

W kontekście negocjacji zakupowych można więc przyjąć trzy strategie zachowań negocjacyjnych między dostawcami, a kupcami: styl miękki, twardy lub rzeczowy.

Pierwszy cechuje się dużym nastawieniem na relacje, a zaangażowani w proces ludzie wyznają zasadę „miękko wobec partnera, miękko wobec problemu”. Uczestnicy traktują się jak przyjaciele, a ich celem jest zachowaniem dobrych stosunków z partnerem. Prowadzone negocjacje często prowadzą do łatwiej zmiany stanowisk, szukania rozwiązania akceptowalnego przez partnera, a nawet do aprobaty strat w imię porozumienia.

W stylu twardym uczestnicy uważają się za przeciwników, a ich celem jest zwycięstwo i uzyskanie przewagi nad konkurentem. Działaniom przyświeca zasada „twardo wobec partnera, twardo wobec problemu”. Prowadzi to do niezwykle wysokich ofert początkowych, wywieraniu presji, upieraniu się przy swoim, ukrywaniu informacji i wprowadzaniu w błąd. Często można zauważyć stosowanie gróźb i szantażu.

Styl rzeczowy natomiast przeramowuje sposób prowadzenia rozmów. Partnerzy zwracają uwagę na interesy i wartości, a nie stanowiska przy jednoczesnym zachowaniu relacji. Główną zasadą jest tutaj „miękko wobec partnera, twardo wobec problemów”. Taki sposób myślenia pozwala oddzielać ludzi od problemów, koncertować się na rozwiązaniach
i stosować obiektywne kryteria.

Dobór odpowiedniej strategii, umiejętność reagowania na sposób w jaki negocjacje handlowe prowadzi kontrahent jest jednym z elementów skutecznych negocjacji. Skutecznych czyli takich, które są najlepszym możliwym do osiągnięcia rezultatem. Szkolenie negocjacyjne pozwala nauczyć się przygotowania i prowadzenia rozmów zakupowych i handlowych przy zachowaniu dobrych relacji. Szkolenie dostarcza konkretnych narzędzi i umiejętności ułatwiających negocjacje biznesowe.

Program szkolenia

10 x jak prowadzić negocjacje cenowe

  • Jak nie bać się negocjacji cenowych, czyli jak unikać blokad mentalnych u sprzedawcy i u klienta?
  • Jak skierować rozmowę o cenach na właściwe tory i kiedy rozmawiać o cenie?
  • Jak ubrać cenę w odpowiedni kontekst, czyli praca nad „architekturą zakupów”: progami, cegiełkami, drabinkami i wiązkami upustów
  • Jak ubrać cenę w odpowiedni kontekst, czyli praca nad „architekturą zakupów”: progami, cegiełkami, drabinkami i wiązkami upustów
  • Jak prezentować produkt/usługę by przekonująco powiązać ceny z korzyściami?
  • Jak dobrać strategię do rodzaju produktu, typu klienta i naszej sytuacji?
  • Jak wykorzystać emocje, czyli… klient pragnie uznania
  • Jak reagować, gdy klient mówi „za drogo”?
  • Jak nie dopuścić do demontażu własnej pozycji, czyli rozgrywka ze „zgniataczami cen”
  • Jak się targować i jednocześnie tworzyć dobre relacje?
  • Jak mieć ostatnie słowo i efektywnie finalizować transakcje?
Metody szkoleniowe
  • Gry negocjacyjne
  • Symulacje negocjacji
  • Treningi umiejętności