Informacje o szkoleniu
Oferta przygotowywana indywidualnie
- Termin szkolenia: do ustalenia
- Miejsce szkolenia: Katowice, ul.Słonimskiego 2/1
-
Czas trwania: 1 lub 2 dni
(8 lub 16 godzin dydaktycznych)
Wyślij formularz, a my zadzwonimy do Ciebie, aby porozmawiać o szkoleniu!
SAVOIR-VIVRE - DOBRE MANIERY W BIZNESIE
Szkolenie przybliżające najważniejsze elementy savoir vivre w relacjach biznesowych.
Poznają państwo m. in.formy zachowania w obecności innych, sposoby zwracania się do siebie, reguły przedstawiania osób i przedstawiania siebie, zasady uprzejmości i zwroty grzecznościowe oraz zwyczaje zachowania się przy stole.
Grzeczność nie jest rzeczą małą;
Kiedy się człowiek uczy ważyć, jak przystało,
Drugich wiek, urodzenie, cnoty, obyczaje,
Wtenczas i swoją ważność zarazem poznaje.
Adam Mickiewicz, „Ważna Sędziego nauka o grzeczności”, Pan Tadeusz, księga I
Dla kogo?
- Prezesi firm i dyrektorzy
- Osoby odpowiedzialne za kontakty z kontrahentami
- Pracownicy prowadzący spotkania i przyjmujący gości
- Osoby zainteresowane etykietą biznesową
Cele szkolenia
- Poszerzenie praktycznej wiedzy na temat etykiety w biznesie
- Poznanie istoty savoir vivre oraz jego wpływu na satysfakcję klientów i partnerów biznesowych
- Nabycie umiejętności autoprezentacji na poziomie wiarygodnego partnera
- Poznanie zalet stosowania reguł obowiązujących na arenie krajowej oraz międzynarodowej
Program szkolenia
- Jak zapraszać i jak odpowiadać na zaproszenia?
- Jak się witać, przedstawić i dokonywać prezentacji innych osób?
- Jak korzystać z wizytówek?
- Jak składać wizyty i jak pełnić rolę gospodarza?
- Jak stosować zasadę pierwszeństwa w różnych okolicznościach?
- Jak przestrzegać hierarchii towarzyskich?
- Jak zachowywać się podczas oficjalnych imprez i na nieformalnych spotkaniach?
- Jak wyrażać się prawidłowo?
- Jak rozmawiać przez telefon, jak przygotowywać korespondencję?
- Jak przygotować stół i jak sobie radzić przy stole?
- Jak się ubierać?
- Jak reagować na gafy własne i innych?
- Jednym zdaniem: jak demonstrować dobre obyczaje w każdej sytuacji od codziennych epizodów po wyjątkowe wydarzenia?
Metody szkoleniowe
- Analizy przypadków
- Case study
- Treningi umiejętności