Trening asertywności. Celem szkolenia z asertywności jest doskonalenie umiejętności w zakresie postaw asertywnych w kontaktach z innymi ludźmi.
Wyrażanie swoich uczuć, czy odmiennego punktu widzenia może stanowić problem w różnych sytuacjach. Jak informować o własnych celach nie lekceważąc innych? Jak chronić się przed manipulacjami? To problemy nurtujące we współczesnym świecie.
Dlatego przygotowaliśmy szkolenie, po którym będą Państwo potrafili asertywnie reagować na krytykę, rozpoznawać prawdziwe przyczyny konfliktów, proponować rozwiązania w przekonujący sposób oraz skutecznie radzić sobie z trudnymi zachowaniami klientów i współpracowników. Nauczą się Państwo zasad zachowania asertywnego w różnych sytuacjach, zdobędą umiejętność odmawiania, kiedy jest to konieczne, proponując jednocześnie alternatywne rozwiązania.
Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę na temat asertywnej komunikacji, technik budowania pewności siebie, oraz radzenia sobie z poczuciem winy.
Chociaż nie istnieje powszechnie akceptowana definicja asertywności – jedno jest pewne. Z trzech typów zachowań: uległości, asertywności oraz agresji, tylko asertywność bywa oparta na sympatii i szacunku do samego siebie i innych osób jednocześnie.