Informacje o szkoleniu

Oferta przygotowywana indywidualnie
  • Termin szkolenia: do ustalenia
  • Miejsce szkolenia: Katowice, ul.Słonimskiego 2/1
  • Czas trwania: 1 lub 2 dni
    (8 lub 16 godzin dydaktycznych)
  • Trener: dr Andrzej Szóstak
  • Cena zawiera: materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia szkolenia, przerwę kawową oraz obiadową

Wyślij formularz, a my zadzwonimy do Ciebie, aby porozmawiać o szkoleniu!

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Ogólne warunki uczestnictwa
Klauzula RODO i zgoda na kontakt
Zapoznaj się z Polityką Prywatności.

COACHINGOWY STYL ZARZĄDZANIA DLA MENADŻERÓW

Coachingowy styl zarządzania staje się coraz bardziej popularną metodą wspierająca rozwój pracowników, a co za tym idzie efektywniejsze osiąganie celów firmy.

Metoda ta polega na budowaniu relacji partnerskich menedżera i pracownika, co wpływa na motywację i zaangażowanie pracownika. Dzisiaj potrzebujemy mieć możliwość wpływania na otaczającą nas rzeczywistość w życiu prywatnym jak zawodowym i coachingowy styl pomaga nam to osiągnąć. Przez włączanie pracowników w stawianie i realizację celów menedżer może wpływać na budowanie odpowiedzialności pracownika.

Dla kogo?
  • Dyrektorzy i kierownicy
  • Menedżerowie
  • Kierownicy liniowi
  • Menedżerowie projektów
Cele szkolenia
  • Poznanie istoty coachingu
  • Rozwinięcie umiejętności prowadzenia rozmów coachingowych
  • Wzbudzenie refleksji nad wpływem coachingu i przywództwa na zarządzanie
  • Opanowanie umiejętności stawiania celów i zadawania pytań
  • Dostrzeżenie wpływu coachingu na rozwój i motywację pracowników
Program szkolenia

1. Kiedy potrzebny jest coaching

  • Coaching jako funkcja menadżerska
  • Coaching jako narzędzie wspierające ludzi w rozwoju
  • Różne koncepcje coachingu:

    • coaching nie jest terapią

    • coaching nie jest nauczaniem lub doradztwem

    • czym więc jest coaching?

  • Style coachingu: reaktywny i proaktywny, instruktażowy i empatyczny
  • Styl zarządzania, a trendy w przywództwie
 

2. Coaching jako cykl

  • Wdrożenie metody GAINS
  • Struktura działań coachingowych
  • Metody coachingu
 

3. Kompetencje menadżera coacha

  • Komunikacja w procesie coachingu
  • Komunikacja w procesie coachingu
  • Budowanie partnerstwa między menedżerem, a pracownikiem
  • Monitorowanie rozwoju i udzielanie wsparcia
  • Udzielanie informacji zwrotnej
  • Motywowanie w procesie coachingu
  • Jak pytać, aby zmotywować – umiejętność zadawania pytań
 

4. Narzędzie wspierające menedżera coacha

  • Stawianie angażujących celów
  • Metody pracy z przekonaniami
  • Jak wartości mogą wpływać na motywację?
  • Kontraktowanie
  • Prowadzenie rozmów rozwojowych:

    • z pracownikiem o wysokiem potencjale

    • z pracownikiem z niskimi wynikami

    • z pracownikiem o niskiej motywacji

  • Błędy coacha – sposoby ich eliminacji
  • Etyka coacha
Metody szkoleniowe

Dwudniowy warsztat praktyczny, który pozwoli Ci nie tylko poznać narzędzia ale przede wszystkim doświadczyć jak coaching wpływa na budowanie zaangażowania oraz odpowiedzialności. Będzie to czas, gdzie możesz ćwiczyć oraz korzystać z praktyki doświadczonego coacha. To inwestycja dla Ciebie i całego jego Twojego zespołu.

Prowadzący

Dr Andrzej Szóstak – Współzałożyciel firmy szkoleniowej EXBIS, od 1992 jej partner zarządzający. Doktor socjologii, kulturoznawca, historyk organizacji, coach rozwoju osobistego i zawodowego, specjalista z zakresu psychologii biznesu. Praktyk zarządzania, kilkanaście lat pracy na stanowiskach menedżerskich (w tym Dyrektor Instytutu Nauk o Kulturze Uniwersytetu Śląskiego).  Wykładowca na studiach trenerskich Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach i Górnośląskiej Wyższej Szkoły Handlowej. Szkolił trenerów wewnętrznych m.in. dla WBK, PKO BP, BZ WBK, ING Bank Śląski, Powszechnego Banku Kredytowego, BPH, Międzynarodowej Szkoły Bankowości i Finansów, ARiMR,  ZUS.  Prowadził menedżerskie projekty szkoleniowe dla zarządów ING, BPH i BZ WBK.  Jest autorem rozwiązań szkoleniowych w zakresie rozwoju menedżerskiego dla czołowych firm w Polsce, m.in. PKO BP, Deloitte, Deutsche Leasing, Comarch (MBA), HP, CMC, KGHM, PGE, Navo, Vattenfall, Tauron. Twórca i koordynator wdrożenia standardów obsługi klienta w WBK i Polskiej Grupie Energetycznej. Kilka tysięcy godzin szkoleniowych. Trener outdoorowy. Mówca motywacyjny.  Koordynator projektów szkoleniowych w ramach EFS.