Informacje o szkoleniu
- Termin szkolenia: do ustalenia
- Miejsce szkolenia: Katowice, ul.Słonimskiego 2/1
-
Czas trwania: 1 lub 2 dni
(8 lub 16 godzin dydaktycznych)
Wyślij formularz, a my zadzwonimy do Ciebie, aby porozmawiać o szkoleniu!
OCENY OKRESOWE. SPRAWNE NARZĘDZIE ZARZĄDZANIA EFEKTYWNOŚCIĄ I ROZWOJEM PRACOWNIKÓW
Szkolenie menedżerskie przybliżające zagadnienia procesu oceniania jako ważnego elementu motywowania i zarządzania rozwojem pracowników.
Po szkoleniu będą Państwo potrafili zharmonizować funkcje rozwojowe, stabilizujące i korygujące podczas przeprowadzania ocen. Przygotowują się Państwo do tego procesu, a także poznają potencjalne pułapki, które na nich czyhają.
- Dyrektorzy HR
- Specjaliści ds. HR
- Specjaliści ds. personalnych
- Specjaliści ds. rozwoju organizacji
- Opanowanie umiejętności wdrożenia systemu ocen okresowych
- Poznanie zalet i zagrożeń ocen okresowych
- Rozwinięcie umiejętności przeprowadzania rozmów oceniających
- Przećwiczenie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach
Znaczenie oceniania, rodzaje ocen, funkcje oceny w procesie zarządzania, narzędzia oceny, wdrażanie systemu (opcjonalnie), prawa ocenianego i oceniającego, psychologiczne pułapki oceniania, bieżące ocenianie a ocena okresowa, przygotowanie do oceny, etapy procesu, komunikacja w ocenianiu, struktura rozmowy oceniającej, reakcje na ocenianie, postępowanie z różnymi typami pracowników, wyznaczanie celów, wykorzystanie ocen w rozwoju pracownika, błędy w ocenianiu, odporność psychiczna oceniającego, etyka i etykieta w procesie oceniania.
- Jak wdrożyć system ocen okresowych?
- Jak posługiwać się narzędziami oceny?
- Jak zidentyfikować trudności i przygotować się do oceny?
- Co oceniać i jak zbierać informacje do przeprowadzenia oceny?
- Jak przygotować pracowników do bycia ocenianym?
- Jak prowadzić rozmowę oceniającą?
- „Trzymaj się faktów” – jak to robić?
- Jak wyrażać uznanie, a jak korygować błędy pracowników?
- Jak podchodzić do różnych typów ocenianych osób?
- Jak sobie radzić w trudnych momentach?
- Jak stawiać cele i jak je egzekwować, czyli jak wykorzystać oceny w procesie rozwoju pracowników?
- Ćwiczenia indywidualne
- Testy, diagnozy i analizy
- Symulacje