Szkolenie skierowane do pracowników działów logistyki, zaopatrzenia i sprzedaży, zespołów projektujących i wdrażające rozwiązania logistyczne, a także pracowników firm oferujących oprogramowanie do zarządzania logistyką.
Głównym celem szkolenia jest poznanie zasad funkcjonowania nowoczesnej logistyki, grupowego podejmowanie decyzji, a także identyfikacji oraz kalkulacji kosztów jawnych i ukrytych generowanych przez przedsiębiorstwo.
- 32 609 71 09
- info@exbis.pl
- ul. Słonimskiego 2/1, 40-133 Katowice
- Najczęściej wybierane szkolenia
- Szkolenia otwarte
- Szkolenia zamknięte
- Umiejętności menedżerskie
- Management 3.0
- Podejmowanie decyzji w świecie VUCA
- Zarządzanie zorientowane na rezultaty
- Coachingowy styl zarządzania dla menedżerów
- Trening menedżerski. 12 x jak? – skuteczne praktyki kierowania
- Przywództwo. Najnowsze trendy i praktyczne rozwiązania wybitnych liderów
- Motywowanie pracowników. Nowoczesna strategia: w stronę spersonalizowanego podejścia
- Oceny okresowe. Sprawne narzędzie zarządzania efektywnością i rozwojem pracowników
- Technika Oceny 360° w praktyce. Etapy procesu i zasady przeprowadzenia oceny
- Zarządzanie organizacją
- Budowanie zespołu przez tworzenie dzieła – 7 inteligencji Gardnera
- Komunikacja w organizacji. Warsztaty oparte na grze symulacyjnej „Organizacja Babel”
- Myślenie strategiczne w podejmowaniu decyzji
- Kultura organizacyjna. Jak ją tworzyć i zmieniać?
- Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Nowoczesne podejście
- Zarządzanie przez Cele. Współczesne doświadczenia – jak je wykorzystać w nowoczesnej firmie?
- Zarządzanie projektami. Jak to robić?
- Tworzenie i praktyczne stosowanie modeli biznesowych
- Rozwój osobisty
- Efektywność osobista – 10 mocnych zasad
- Negocjacje zaawansowane. Wykorzystanie teorii gier
- Najlepsze strategie i taktyki w negocjacjach
- Umiejętność przekonywania – nowoczesne chwyty perswazyjne
- Sztuka profesjonalnej prezentacji. Jak przekonywać ludzi do nas, naszych produktów i idei?
- Prezentacje bez Power Point’a
- Kształtowanie wizerunku – sekrety autoprezentacji
- Stres. Jak go pokonać i … wykorzystać?
- Trening asertywności. Jak realizować własne cele nie naruszając praw innych osób?
- Obsługa Klienta i sprzedaż
- Techniki sprzedaży. Zwycięstwo na trudnych rynkach
- Jakość obsługi klienta. Jak wyprzedzić konkurencję?
- Negocjacje handlowe. Jak dzielnie walczyć i zwyciężać w zmaganiach o zysk?
- Prospecting. Jak odkryć i zdobyć nowych klientów?
- Obsługa klienta Help Desk IT
- Korespondencja z klientem
- Planowanie efektywnych działań marketingowych
- Prawo w biznesie
- Nowe Media
- Marketing internetowy – jak robić to dobrze?
- Wykorzystanie Facebook’a w działaniach marketingowych
- Pozycjonowanie i reklamy Google – podstawy marketingu w wyszukiwarkach
- Pozycjonowanie stron internetowych
- Profesjonalne wykorzystanie reklam Google w promocji firm i produktów
- Copywriting w Internecie
- Personal branding – recepta na długowieczność w biznesie
- Szkolenia IT
- Umiejętności menedżerskie
- Oferta
- O firmie
- Zespół
- Strefa wiedzy
- Kontakt
- Wszystkie szkolenia
- Najczęściej wybierane szkolenia
- Szkolenia otwarte
- Szkolenia zamknięte
- Umiejętności menedżerskie
- Management 3.0
- Podejmowanie decyzji w świecie VUCA
- Zarządzanie zorientowane na rezultaty
- Coachingowy styl zarządzania dla menedżerów
- Trening menedżerski. 12 x jak? – skuteczne praktyki kierowania
- Przywództwo. Najnowsze trendy i praktyczne rozwiązania wybitnych liderów
- Motywowanie pracowników. Nowoczesna strategia: w stronę spersonalizowanego podejścia
- Oceny okresowe. Sprawne narzędzie zarządzania efektywnością i rozwojem pracowników
- Technika Oceny 360° w praktyce. Etapy procesu i zasady przeprowadzenia oceny
- Zarządzanie organizacją
- Budowanie zespołu przez tworzenie dzieła – 7 inteligencji Gardnera
- Komunikacja w organizacji. Warsztaty oparte na grze symulacyjnej „Organizacja Babel”
- Myślenie strategiczne w podejmowaniu decyzji
- Kultura organizacyjna. Jak ją tworzyć i zmieniać?
- Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Nowoczesne podejście
- Zarządzanie przez Cele. Współczesne doświadczenia – jak je wykorzystać w nowoczesnej firmie?
- Zarządzanie projektami. Jak to robić?
- Tworzenie i praktyczne stosowanie modeli biznesowych
- Rozwój osobisty
- Efektywność osobista – 10 mocnych zasad
- Negocjacje zaawansowane. Wykorzystanie teorii gier
- Najlepsze strategie i taktyki w negocjacjach
- Umiejętność przekonywania – nowoczesne chwyty perswazyjne
- Sztuka profesjonalnej prezentacji. Jak przekonywać ludzi do nas, naszych produktów i idei?
- Prezentacje bez Power Point’a
- Kształtowanie wizerunku – sekrety autoprezentacji
- Stres. Jak go pokonać i … wykorzystać?
- Trening asertywności. Jak realizować własne cele nie naruszając praw innych osób?
- Obsługa Klienta i sprzedaż
- Techniki sprzedaży. Zwycięstwo na trudnych rynkach
- Jakość obsługi klienta. Jak wyprzedzić konkurencję?
- Negocjacje handlowe. Jak dzielnie walczyć i zwyciężać w zmaganiach o zysk?
- Prospecting. Jak odkryć i zdobyć nowych klientów?
- Obsługa klienta Help Desk IT
- Korespondencja z klientem
- Planowanie efektywnych działań marketingowych
- Prawo w biznesie
- Nowe Media
- Marketing internetowy – jak robić to dobrze?
- Wykorzystanie Facebook’a w działaniach marketingowych
- Pozycjonowanie i reklamy Google – podstawy marketingu w wyszukiwarkach
- Pozycjonowanie stron internetowych
- Profesjonalne wykorzystanie reklam Google w promocji firm i produktów
- Copywriting w Internecie
- Personal branding – recepta na długowieczność w biznesie
- Szkolenia IT
- Umiejętności menedżerskie
- Oferta
- O firmie
- Zespół
- Strefa wiedzy
- Kontakt
- Wszystkie szkolenia
Dział logistyki w nowoczesnej firmie. Grupowe gry decyzyjne
Start / Szkolenia zamknięte / Zarządzanie organizacją / Dział logistyki w nowoczesnej firmie. Grupowe gry decyzyjne
Czas trwania
- 1 lub 2 dni (8 lub 16 godzin dydaktycznych)
Sposób prowadzenia zajęć
Opis przypadków logistycznych, filmy video pokazujące najnowsze rozwiązania w zakresie logistyki, gry i zadania zespołowe, nastawione na rywalizację pomiędzy grupami (zespoły rywalizują o uzyskanie jak najniższych kosztów logistyki, niskich stanów zapasów, jak najkrótszego czasu realizacji przedsięwzięcia, itd.): przed i po zakończeniu każdej gry lub zadania przeprowadzana jest dyskusja moderowana na temat znaczenia problemów będących treścią gry, przyjętych założeń i podstaw decyzyjnych, a także metod rozwiązywania problemów w praktyce.
Cele szkolenia
- Uświadomienie powiązań pomiędzy działami firmy – zbudowanie synergii
- Wzbudzenie refleksji nad rolą współpracy
- Przegląd czynników decydujących o kosztach jawnych i ukrytych w logistyce
- Przećwiczenie umiejętności definiowania wąskich gardeł i ograniczeń
W programie warsztatów
- Zadania i znaczenie działu logistyki w nowoczesnym przedsiębiorstwie
- Rozwiązywanie podstawowego konfliktu logistycznego – pomiędzy wymogiem zapewnienia wysokiego poziomu dostępności produktów, a postulatem utrzymywania niskiego poziomu zapasów. Gra decyzyjna – kilka grup rywalizuje ze sobą podejmując decyzje o wielkości i częstotliwości zamówień, dbając o optymalizację kosztów utrzymania zapasów, utraconej sprzedaży, kosztów reklamacji i recyklingu oraz kosztów składania zamówień. Grupy podejmują decyzje w zmiennych warunkach rynkowych – zmiany popytu, opóźnienia dostaw, zmienna wartość zapasów. Gra pozwala doskonale zrozumieć powiązania pomiędzy logistyką, a innymi obszarami przedsiębiorstwa
- Współpraca przedsiębiorstw w ramach łańcucha dostaw
- Problem zarządzania zapasami w łańcuchu dostaw w warunkach ograniczonego przepływu informacji. Gra decyzyjna – symuluje funkcjonowanie łańcucha logistycznego. Poszczególne grupy, reprezentując firmy w łańcuchu, starają się obniżać własne koszty oraz – co niekiedy pozostaje w sprzeczności – koszty całego łańcucha dostaw. Gra ilustruje konflikty między interesami uczestników łańcuchów logistycznych, a koniecznością konkurowania w skali całego łańcucha, czyli koniecznością dbania o sytuację u dostawców i odbiorców. Gra pokazuje, dlaczego przy braku zainteresowania ze strony klientów firmy oferują dużą dostępność produktów, a przy wzroście popytu – dostępność ta jest zmniejszana. Celem gry jest również poznanie znaczenia systemu informacyjnego, koniecznego do budowy sprawnych łańcuchów logistycznych
- Podejmowanie decyzji logistycznych w warunkach ryzyka i niepewności. Gra decyzyjna – pozwala prześledzić wady i zalety oraz sam przebieg grupowego podejmowania decyzji, których skuteczność zależy od zdarzeń, na które nie mamy wpływu. Grupy, posiadając pakiet szacunkowych informacji kosztowych, muszą podjęć jedną z kilku wariantów decyzji różniących się wynikami ekonomicznymi. Do dyspozycji każdej z grup są „eksperci” zewnętrzni, którzy pozwalają na częściowe ograniczenie ryzyka i niepewności Zadanie pomaga poprawić proces komunikacji w grupie analizującej sytuację i podejmującej decyzję. Grupy uczą się zasad postępowania przy sytuacjach ryzykownych i niepewnych
Metody szkoleniowe
- Symulacje procesów
- Analizy przypadków
- Ćwiczenia indywidualne i grupowe
Informacje organizacyjne
Oferty dotyczące szkoleń zamkniętych przygotowywane są indywidualnie.
Ogólne warunki uczestnictwa w szkoleniach organizowanych przez Exbis - Napłoszek, Szopa, Szóstak Sp. J. w Katowicach
Zarządzanie organizacją
- Budowanie zespołu przez tworzenie dzieła – 7 inteligencji Gardnera
- Komunikacja w organizacji. Warsztaty oparte na grze symulacyjnej „Organizacja Babel”
- Myślenie strategiczne w podejmowaniu decyzji
- Kultura organizacyjna. Jak ją tworzyć i zmieniać?
- Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Nowoczesne podejście
- Zarządzanie przez Cele. Współczesne doświadczenia – jak je wykorzystać w nowoczesnej firmie?
- Zarządzanie projektami. Jak to robić?
- Dział logistyki w nowoczesnej firmie. Grupowe gry decyzyjne
- Logistyka zapasy i magazynowanie
- Spedycja
- Tworzenie i praktyczne stosowanie modeli biznesowych