Autorska gra szkoleniowa ukazująca znaczenie komunikacji i kooperacji w firmie.
W trakcie naszej gry szkoleniowej dowiedzą się Państwo jak zarządzać komunikacją w organizacji by usprawniać obieg informacji, być dobrze zrozumianym i budować oraz utrzymywać efektywne relacje z naszymi partnerami w każdym segmencie firmy.
Komunikacja w organizacji. Warsztaty oparte na grze symulacyjnej „Organizacja Babel”
Czas trwania
Nasze zamierzenia
Jak to zrobimy ? Cele te zostaną zrealizowane poprzez
Co się wydarzy czyli koncepcja gry organizacyjnej
Gra komunikacyjna jest specyficznym sposobem prezentacji zjawisk występujących w realnej organizacji. Jej zasadniczym celem jest przeżycie – doświadczenie procesów które, choć istotnie wpływają na życie organizacji, nie zawsze są uświadamiane, a prawie nigdy nie podlegają systematycznej kontroli.
Gra z zamysłem prowadzona jest w realiach abstrakcyjnej Korporacji Babel – w pierwszym etapie zmierzamy do tego, aby uczestnicy oderwali się od bieżących problemów i z dystansem mogli spojrzeć na pewne zjawiska o bardziej uniwersalnym zasięgu. Uwaga ma być skoncentrowana na takich właśnie procesach, a nie na merytorycznym czy technicznym aspekcie funkcjonowania firmy.
Drugi etap, podsumowujący, jest „powrotem do rzeczywistości” – uczestnicy przeniosą doświadczenia gry na realia swojej pracy, rozpoznają analogie między symulowaną sytuacją a zdarzeniami z życia firmy, zidentyfikują ewentualne problemy i wypracują sposoby ich rozwiązania.
Doświadczenia będące udziałem uczestników podczas gry ilustrują zjawiska organizacyjno-komunikacyjne, socjologiczne i psychologiczne występujące w firmie:
Gra obejmuje szereg powiązanych z sobą ćwiczeń – aktywności cząstkowych – o zróżnicowanym charakterze (logiczne, wymagające kreatywności, związane z podejmowaniem decyzji itp.). Tworzą one spójną całość – ciąg zdarzeń mających prowadzić do uzyskania wyniku końcowego (rozwiązania problemu będącego zadaniem dla całej korporacji). Motywem przewodnim tych zróżnicowanych aktywności cząstkowych jest:
Te dwa aspekty odnoszą się do fundamentalnego problemu większości dużych organizacji: jak harmonijnie współpracować na rzecz celu nadrzędnego zaspokajając jednocześnie partykularne interesy poszczególnych departamentów czy oddziałów i uwzględniając zróżnicowane punkty widzenia związane z ulokowaniem w różnych miejscach struktury organizacyjnej.
Informacje organizacyjne:
Oferty dotyczące szkoleń zamkniętych przygotowywane są indywidualnie.