Informacje o szkoleniu
Oferta przygotowywana indywidualnie
- Termin szkolenia: do ustalenia
- Miejsce szkolenia: Katowice, ul.Słonimskiego 2/1
-
Czas trwania: 1 lub 2 dni
(8 lub 16 godzin dydaktycznych)
Wyślij formularz, a my zadzwonimy do Ciebie, aby porozmawiać o szkoleniu!
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI. NOWOCZESNE PODEJŚCIE
Wieloaspektowy program szkoleniowy z zakresu ZZL opracowany nie tylko na podstawie bogatej wiedzy teoretycznej, ale także wieloletniego doświadczenia naszych trenerów w bezpośrednim zarządzaniu zasobami ludzkimi.
Warsztat przybliży Państwu tematykę, między innymi, rekrutacji, motywowania, oceny pracowników, a także planowania ścieżek ich rozwoju.
Dla kogo?
- Menedżerowie ds. ZZL
- Menedżerowie i dyrektorzy ds. HR
- Specjaliści ds. ZZL oraz HR
- Trenerzy wewnętrzni odpowiedzialni za wdrożenia pracowników
Cele szkolenia
- Pogłębienie wiedzy o roli i zadaniach ZZL w nowoczesnych organizacjach
- Rozwój umiejętności z zakresu rekrutacji i selekcji pracowników
- Przećwiczenie prowadzenia rozmów rekrutacyjnych
- Wzbudzenie refleksji nad metodami motywacji stosowanymi w organizacjach
- Poznanie technik przeprowadzania oceny pracowników
- Poznanie metod planowania ścieżek kariery
Program szkolenia
- Miejsce ZZL w strategii firmy
- Nadzór czy wykorzystanie potencjału człowieka? – dwa skrajne przykłady kultur organizacyjnych
- Socjopsychologiczne warunki sprawnego zarządzania kadrami
ZZL jako proces
- Realizacja założeń polityki personalnej firmy
- Podejście indywidualne: od pozyskania pracownika, poprzez jego rozwój zawodowy, aż do momentu odejścia z firmy
Pozyskiwanie pracowników – rekrutacja i selekcja
- Analiza stanowiska pracy
- Stworzenie dokumentacji bazowej: opis stanowiska i profil osoby
- Dostępne źródła rekrutacji
- Rozmowa kwalifikacyjna jako najbardziej powszechna technika selekcji: Cele rozmowy i jej struktura
- Zasady prawidłowego przeprowadzenia rozmowy – symulacja
Motywowanie pracowników
- Co motywuje ludzi do działania? – psychologiczna analiza potrzeb człowieka i jej zastosowanie w miejscu pracy
- Identyfikacja czynników motywujących i demotywujących
- Motywacyjne funkcje poszczególnych składników wynagrodzenia – jak konstruować właściwy system płac
- „Pieniądze to nie wszystko…” – czyli pozafinansowe instrumenty motywacyjne
- „Mordercy motywacji” – typowe błędy w motywowaniu personelu: jak ich uniknąć.
Oceny pracowników jako element współczesnego Zarządzania Zasobami Ludzkimi
- Kluczowe pytania: Kto podlega ocenie? Co oceniamy? Po co oceniamy?
- Funkcje oceny: korekcyjna, stabilizująca, motywująco-rozwojowa
- Ocena okresowa – podstawowe techniki
- Rozmowa oceniająca jako kluczowy element oceny:Cele rozmowy i jej struktura
- Zasady prawidłowego przeprowadzenia rozmowy – symulacja
- Technika Sprzężenia Zwrotnego 360 ° – udzielanie wielostronnej informacji zwrotnej
- Ocena i… co dalej – konsekwencje sformułowania informacji zwrotnej o pracowniku
Planowanie ścieżki kariery pracowników
- Identyfikacja indywidualnych preferencji zawodowych – Punkty Kotwiczne Kariery (kwestionariusz)
- Planowanie rozwoju w powiązaniu z systemem ocen
- Określanie potrzeb szkoleniowych pracowników
- Odejście pracownika z firmy – jak przeprowadzić tę najtrudniejszą rozmowę
- Szkolenie obejmuje wiele elementów praktycznych ilustrujących powyższe zagadnienia. Uczestnicy sami, poprzez udział w interaktywnych ćwiczeniach, wypracowują wnioski do zastosowania w realiach pracy
Metody szkoleniowe
- Analizy przypadków
- Treningi umiejętności
- Ćwiczenie indywidualne i grupowe
- Testy i diagnozy