Informacje o szkoleniu

Oferta przygotowywana indywidualnie
  • Termin szkolenia: do ustalenia
  • Miejsce szkolenia: Katowice, ul.Słonimskiego 2/1
  • Czas trwania: 1 lub 2 dni
    (8 lub 16 godzin dydaktycznych)

Wyślij formularz, a my zadzwonimy do Ciebie, aby porozmawiać o szkoleniu!

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Ogólne warunki uczestnictwa
Klauzula RODO i zgoda na kontakt
Zapoznaj się z Polityką Prywatności.

ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI. NOWOCZESNE PODEJŚCIE

Wieloaspektowy program szkoleniowy z zakresu ZZL opracowany nie tylko na podstawie bogatej wiedzy teoretycznej, ale także wieloletniego doświadczenia naszych trenerów w bezpośrednim zarządzaniu zasobami ludzkimi.

Warsztat przybliży Państwu tematykę, między innymi, rekrutacji, motywowania, oceny pracowników, a także planowania ścieżek ich rozwoju.

Dla kogo?
  • Menedżerowie ds. ZZL
  • Menedżerowie i dyrektorzy ds. HR
  • Specjaliści ds. ZZL oraz HR
  • Trenerzy wewnętrzni odpowiedzialni za wdrożenia pracowników
Cele szkolenia
  • Pogłębienie wiedzy o roli i zadaniach ZZL w nowoczesnych organizacjach
  • Rozwój umiejętności z zakresu rekrutacji i selekcji pracowników
  • Przećwiczenie prowadzenia rozmów rekrutacyjnych
  • Wzbudzenie refleksji nad metodami motywacji stosowanymi w organizacjach
  • Poznanie technik przeprowadzania oceny pracowników
  • Poznanie metod planowania ścieżek kariery
Program szkolenia
  • Miejsce ZZL w strategii firmy
  • Nadzór czy wykorzystanie potencjału człowieka? – dwa skrajne przykłady kultur organizacyjnych
  • Socjopsychologiczne warunki sprawnego zarządzania kadrami
 

ZZL jako proces

  • Realizacja założeń polityki personalnej firmy
  • Podejście indywidualne: od pozyskania pracownika, poprzez jego rozwój zawodowy, aż do momentu odejścia z firmy
 

Pozyskiwanie pracowników – rekrutacja i selekcja

  • Analiza stanowiska pracy
  • Stworzenie dokumentacji bazowej: opis stanowiska i profil osoby
  • Dostępne źródła rekrutacji
  • Rozmowa kwalifikacyjna jako najbardziej powszechna technika selekcji: Cele rozmowy i jej struktura
  • Zasady prawidłowego przeprowadzenia rozmowy – symulacja
 

Motywowanie pracowników

  • Co motywuje ludzi do działania? – psychologiczna analiza potrzeb człowieka i jej zastosowanie w miejscu pracy
  • Identyfikacja czynników motywujących i demotywujących
  • Motywacyjne funkcje poszczególnych składników wynagrodzenia – jak konstruować właściwy system płac
  • „Pieniądze to nie wszystko…” – czyli pozafinansowe instrumenty motywacyjne
  • „Mordercy motywacji” – typowe błędy w motywowaniu personelu: jak ich uniknąć.
 

Oceny pracowników jako element współczesnego Zarządzania Zasobami Ludzkimi

  • Kluczowe pytania: Kto podlega ocenie? Co oceniamy? Po co oceniamy?
  • Funkcje oceny: korekcyjna, stabilizująca, motywująco-rozwojowa
  • Ocena okresowa – podstawowe techniki
  • Rozmowa oceniająca jako kluczowy element oceny:Cele rozmowy i jej struktura
  • Zasady prawidłowego przeprowadzenia rozmowy – symulacja
  • Technika Sprzężenia Zwrotnego 360 ° – udzielanie wielostronnej informacji zwrotnej
  • Ocena i… co dalej – konsekwencje sformułowania informacji zwrotnej o pracowniku
 

Planowanie ścieżki kariery pracowników

  • Identyfikacja indywidualnych preferencji zawodowych – Punkty Kotwiczne Kariery (kwestionariusz)
  • Planowanie rozwoju w powiązaniu z systemem ocen
  • Określanie potrzeb szkoleniowych pracowników
  • Odejście pracownika z firmy – jak przeprowadzić tę najtrudniejszą rozmowę
  • Szkolenie obejmuje wiele elementów praktycznych ilustrujących powyższe zagadnienia. Uczestnicy sami, poprzez udział w interaktywnych ćwiczeniach, wypracowują wnioski do zastosowania w realiach pracy
Metody szkoleniowe
  • Analizy przypadków
  • Treningi umiejętności
  • Ćwiczenie indywidualne i grupowe
  • Testy i diagnozy