Absolwent Politechniki Śląskiej w Gliwicach, Wyższej Szkoły Bankowej w Chorzowie na kierunkach: Akademia Trenera Biznesu oraz Akademia Menadżera Sprzedaży. Ukończył również studia podyplomowe w Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej na kierunku HR Business Partner. Uczestniczył w Szkole Trenerów Biznesu wrocławskiego Moderatora na poziomie zaawansowanym i mistrzowskim. Absolwent Szkoły Coachingu Menadżerskiego. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu, Polskiego Stowarzyszenia HR Business Partnerów oraz członek Zarządu stowarzyszenia PSTD. Posiada certyfikat umiejętności negocjacyjnych Franklin University. Wykładowca Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej i Cieszynie na studiach MBA. Trener i konsultant EXBIS.

Zarządzał działem szkoleń jednej z sieci sklepów RTV/AGD gdzie odpowiadał za strukturę szkoleniową, trenerów wewnętrznych i procesy rozwojowe. Zdobywał doświadczenie jako doradca klienta, menadżer (bankowość) i trener. Szkolił doradców telefonicznych w jednym z największych CallCenter w Polsce, zarządzał oddziałem banku. Jest moderatorem śląskich grup trenerów standardu HRD BP. Posiada szerokie doświadczenie w tworzeniu, wdrażaniu i weryfikacji Standardów Obsługi Klienta.

Prowadzi szkolenia z zakresu: sprzedaży, efektywności biznesowej szkoleń, telemarketingu, projektowania procesów rozwojowych, train the trainers, zarządzania zespołem. Specjalizuje się w badaniach kompetencji oraz tworzeniu i wdrażaniu praktycznych standardów obsługi klientów połączonych z badaniami tajemniczego klienta.

Współpracował z takimi firmami jak: Orlen, Aviva, KGHM, Tauron, Avans, MyCenter, AGD Market, Astro, SGS, Rezydencja Luxury Hotel, DataContact, Asten Group, Grupa Dozorbud, PLAY, ING Bank Śląski, Seron.

Szkolenia prowadzi zgodnie z zasadą Evidence Based Training (szkolenia oparte na dowodach), polegającej na wykorzystaniu najnowszych, rzetelnych i udokumentowanych empirycznie podstawach naukowych z zakresu psychologii, socjologii oraz zarządzania.  Autor modelu Rozwoju Efektywności Biznesowej. Prelegent na konferencjach „Partnerstwo biznesowe działów szkoleń”, „Standardy Obsługi Klienta jako klucz do sukcesu”, „Jak zarządzać procesami rozwojowo-szkoleniowymi pracowników”. Na szkoleniowej spędził ponad 1500 godzin.

Alan o sobie: Zależy mi, aby procesy rozwojowo-szkoleniowe przynosiły firmie wymierne korzyści biznesowe przy równoczesnym wzroście kompetencji i satysfakcji pracowników. Aby tak było prowadzę szkolenia w oparciu o empiryczne dowody z zakresu psychologii, socjologii, zarządzania oraz najlepszych praktyk biznesowych.

Certyfikaty:

  • Dyplom studiów podyplomowych: Akademia trenera biznesu

  • Dyplom studiów podyplomowych: Menadżer sprzedaży

  • Dyplom studiów podyplomowych: HR Business Partner

  • Szkoła Coachingu Menadżerskiego

  • Zaawansowana Szkoła Trenerów Biznesu

  • Mistrzowska Szkoła Trenerów Biznesu

  • Trener Standardu HRD BP

  • Certyfikat umiejętności negocjacyjnych Franklin University