Celem warsztatów jest poznanie koncepcji modeli biznesowych wg Alexandra Osterwaldera oraz praktyczne przećwiczenie kolejnych etapów tworzenia lub modyfikacji modelu biznesowego. Uczestnicy przećwiczą także praktyczne zastosowanie technik twórczego myślenia i rozwiązywania problemów wspierających proces pracy nad modelem biznesowym; poznają metodologię prowadzenia warsztatów z zakresu tworzenia modeli biznesowych.
- 32 609 71 09
- info@exbis.pl
- ul. Słonimskiego 2/1, 40-133 Katowice
- Najczęściej wybierane szkolenia
- Szkolenia otwarte
- Szkolenia zamknięte
- Umiejętności menedżerskie
- Management 3.0
- Podejmowanie decyzji w świecie VUCA
- Zarządzanie zorientowane na rezultaty
- Coachingowy styl zarządzania dla menedżerów
- Trening menedżerski. 12 x jak? – skuteczne praktyki kierowania
- Przywództwo. Najnowsze trendy i praktyczne rozwiązania wybitnych liderów
- Motywowanie pracowników. Nowoczesna strategia: w stronę spersonalizowanego podejścia
- Oceny okresowe. Sprawne narzędzie zarządzania efektywnością i rozwojem pracowników
- Technika Oceny 360° w praktyce. Etapy procesu i zasady przeprowadzenia oceny
- Zarządzanie organizacją
- Budowanie zespołu przez tworzenie dzieła – 7 inteligencji Gardnera
- Komunikacja w organizacji. Warsztaty oparte na grze symulacyjnej „Organizacja Babel”
- Myślenie strategiczne w podejmowaniu decyzji
- Kultura organizacyjna. Jak ją tworzyć i zmieniać?
- Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Nowoczesne podejście
- Zarządzanie przez Cele. Współczesne doświadczenia – jak je wykorzystać w nowoczesnej firmie?
- Zarządzanie projektami. Jak to robić?
- Tworzenie i praktyczne stosowanie modeli biznesowych
- Rozwój osobisty
- Efektywność osobista – 10 mocnych zasad
- Negocjacje zaawansowane. Wykorzystanie teorii gier
- Najlepsze strategie i taktyki w negocjacjach
- Umiejętność przekonywania – nowoczesne chwyty perswazyjne
- Sztuka profesjonalnej prezentacji. Jak przekonywać ludzi do nas, naszych produktów i idei?
- Prezentacje bez Power Point’a
- Kształtowanie wizerunku – sekrety autoprezentacji
- Stres. Jak go pokonać i … wykorzystać?
- Trening asertywności. Jak realizować własne cele nie naruszając praw innych osób?
- Obsługa Klienta i sprzedaż
- Techniki sprzedaży. Zwycięstwo na trudnych rynkach
- Jakość obsługi klienta. Jak wyprzedzić konkurencję?
- Negocjacje handlowe. Jak dzielnie walczyć i zwyciężać w zmaganiach o zysk?
- Prospecting. Jak odkryć i zdobyć nowych klientów?
- Obsługa klienta Help Desk IT
- Korespondencja z klientem
- Planowanie efektywnych działań marketingowych
- Prawo w biznesie
- Nowe Media
- Marketing internetowy – jak robić to dobrze?
- Wykorzystanie Facebook’a w działaniach marketingowych
- Pozycjonowanie i reklamy Google – podstawy marketingu w wyszukiwarkach
- Pozycjonowanie stron internetowych
- Profesjonalne wykorzystanie reklam Google w promocji firm i produktów
- Copywriting w Internecie
- Personal branding – recepta na długowieczność w biznesie
- Szkolenia IT
- Umiejętności menedżerskie
- Oferta
- O firmie
- Zespół
- Strefa wiedzy
- Kontakt
- Wszystkie szkolenia
- Najczęściej wybierane szkolenia
- Szkolenia otwarte
- Szkolenia zamknięte
- Umiejętności menedżerskie
- Management 3.0
- Podejmowanie decyzji w świecie VUCA
- Zarządzanie zorientowane na rezultaty
- Coachingowy styl zarządzania dla menedżerów
- Trening menedżerski. 12 x jak? – skuteczne praktyki kierowania
- Przywództwo. Najnowsze trendy i praktyczne rozwiązania wybitnych liderów
- Motywowanie pracowników. Nowoczesna strategia: w stronę spersonalizowanego podejścia
- Oceny okresowe. Sprawne narzędzie zarządzania efektywnością i rozwojem pracowników
- Technika Oceny 360° w praktyce. Etapy procesu i zasady przeprowadzenia oceny
- Zarządzanie organizacją
- Budowanie zespołu przez tworzenie dzieła – 7 inteligencji Gardnera
- Komunikacja w organizacji. Warsztaty oparte na grze symulacyjnej „Organizacja Babel”
- Myślenie strategiczne w podejmowaniu decyzji
- Kultura organizacyjna. Jak ją tworzyć i zmieniać?
- Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Nowoczesne podejście
- Zarządzanie przez Cele. Współczesne doświadczenia – jak je wykorzystać w nowoczesnej firmie?
- Zarządzanie projektami. Jak to robić?
- Tworzenie i praktyczne stosowanie modeli biznesowych
- Rozwój osobisty
- Efektywność osobista – 10 mocnych zasad
- Negocjacje zaawansowane. Wykorzystanie teorii gier
- Najlepsze strategie i taktyki w negocjacjach
- Umiejętność przekonywania – nowoczesne chwyty perswazyjne
- Sztuka profesjonalnej prezentacji. Jak przekonywać ludzi do nas, naszych produktów i idei?
- Prezentacje bez Power Point’a
- Kształtowanie wizerunku – sekrety autoprezentacji
- Stres. Jak go pokonać i … wykorzystać?
- Trening asertywności. Jak realizować własne cele nie naruszając praw innych osób?
- Obsługa Klienta i sprzedaż
- Techniki sprzedaży. Zwycięstwo na trudnych rynkach
- Jakość obsługi klienta. Jak wyprzedzić konkurencję?
- Negocjacje handlowe. Jak dzielnie walczyć i zwyciężać w zmaganiach o zysk?
- Prospecting. Jak odkryć i zdobyć nowych klientów?
- Obsługa klienta Help Desk IT
- Korespondencja z klientem
- Planowanie efektywnych działań marketingowych
- Prawo w biznesie
- Nowe Media
- Marketing internetowy – jak robić to dobrze?
- Wykorzystanie Facebook’a w działaniach marketingowych
- Pozycjonowanie i reklamy Google – podstawy marketingu w wyszukiwarkach
- Pozycjonowanie stron internetowych
- Profesjonalne wykorzystanie reklam Google w promocji firm i produktów
- Copywriting w Internecie
- Personal branding – recepta na długowieczność w biznesie
- Szkolenia IT
- Umiejętności menedżerskie
- Oferta
- O firmie
- Zespół
- Strefa wiedzy
- Kontakt
- Wszystkie szkolenia
Tworzenie i praktyczne stosowanie modeli biznesowych
Start / Szkolenia zamknięte / Zarządzanie organizacją / Tworzenie i praktyczne stosowanie modeli biznesowych
Czas trwania
- 1 lub 2 dni (8 lub 16 godzin dydaktycznych)
Dla kogo?
- Dyrektorzy ds. rozwoju
- Menedżerowie ds. innowacji
- Członkowie zespołów kreatywnych
- Specjaliści ds. procesów
Cele szkolenia
- Poznanie koncepcji tworzenia modeli biznesowych
- Praktyczne zrealizowanie kolejnych kroków w procesie projektowania modelu biznesowego
- Uzyskanie pełnego obrazu oraz świadomości modelu w jakim funkcjonuje startup, firma, produkt
- Przeanalizowanie i zweryfikowanie środowiska warunków w jakich działa firma
- Poznanie technik twórczego myślenia, które można wykorzystać w codziennych działaniach firmy, jak i w obliczu nowych wyzwań
Program warsztatów
1. Model biznesowy
- Modele biznesowe – definicja, dziewięć fundamentalnych elementów, szablon modelu biznesowego jako narzędzie służące do opisu, analizy i projektowania modeli biznesowych, schematy modeli biznesowyc
- Warunki efektywnej pracy nad modelami biznesowymi – praca zespołowa, efektywna komunikacja, traktowanie współpracy z klientem i dostawcami w kategoriach wygrana – wygrana
2. Techniki i narzędzia wspomagające projektowanie innowacyjnych modeli biznesowych
- CIRCEPT – koło analogii (technika służąca do opisu pojęcia i zobaczenia go z wielu perspektyw)
- 7 stopniowy model rozwiązywania problemów
- Metoda 6 myślowych kapeluszy E. de Bono
- Burza mózgów wraz ze strategią kreatywności Disneya
- Szczegółowa analiza SWOT jako element weryfikacji strategii przez pryzmat modelu biznesowego
3. Założenia „strategii błękitnego oceanu” a szablon modelu biznesowego
4. Przebieg procesu projektowania innowacyjnego modelu biznesowego – kolejne etapy prac oraz miejsce i zastosowanie technik i narzędzi w tych etapach
Metodologia warsztatów
1. Szkolenie prowadzone metodami warsztatowymi
- W wyniku warsztatów, których, każdy z punktów przedstawionego programu będzie wypracowany lub zrealizowany przez uczestników. Jako główną oś naszych warsztatów pragniemy zaproponować pracę nad szablonem modelu biznesowego Państwa firmy. Pozwoli to uczestnikom z jednej strony poruszać się w dobrze znanej sobie tematyce, ale jednocześnie spojrzeć na tą znaną rzeczywistość z nowej perspektywy
2. Szablon zaproponowany przez Alexandra Osterwaldera (A. Osterwalder, Y. Pigneur „Tworzenie modeli biznesowych”, Wydawnictwo Helion, Gliwice)
- Wypracowany zostanie szablon wypełniony przez uczestników treścią ściśle odpowiadającą warunkom działania Państwa organizacji. Taki sposób pracy na warsztatach zapewni uczestnikom wiele korzyści:
- zapoznają się z koncepcją tworzenia modeli biznesowych
- praktycznie zrealizują kolejne z kroków w procesie tworzenia modelu biznesowego
- zyskają pełny obraz i świadomość modelu w jakim funkcjonuje Państwa firma, w trakcie zajęć będą mieli okazję zweryfikować ten model i przeanalizować środowisko i warunki funkcjonowania firmy, co może być źródłem ciekawych i innowacyjnych wniosków i przemyśleń. Wypracowany w trakcie warsztatów materiał, zebrany w postaci zdjęć i arkuszy może stanowić ciekawe źródło wiedzy o firmie i jej aktualnej sytuacji, może też stać się inspiracją do innowacyjnych zmian
- poznają i zastosują techniki i narzędzia twórczego myślenia, które mogą być wykorzystane także w codziennych działaniach firmy w obliczu nowych wyzwań i problemów
Informacje organizacyjne
Oferty dotyczące szkoleń zamkniętych przygotowywane są indywidualnie.
Ogólne warunki uczestnictwa w szkoleniach organizowanych przez Exbis - Napłoszek, Szopa, Szóstak Sp. J. w Katowicach
Zarządzanie organizacją
- Budowanie zespołu przez tworzenie dzieła – 7 inteligencji Gardnera
- Komunikacja w organizacji. Warsztaty oparte na grze symulacyjnej „Organizacja Babel”
- Myślenie strategiczne w podejmowaniu decyzji
- Kultura organizacyjna. Jak ją tworzyć i zmieniać?
- Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Nowoczesne podejście
- Zarządzanie przez Cele. Współczesne doświadczenia – jak je wykorzystać w nowoczesnej firmie?
- Zarządzanie projektami. Jak to robić?
- Dział logistyki w nowoczesnej firmie. Grupowe gry decyzyjne
- Logistyka zapasy i magazynowanie
- Spedycja
- Tworzenie i praktyczne stosowanie modeli biznesowych