Nawet doświadczeni menedżerowie napotykają dziś na wiele nowych wyzwań w zarządzaniu swoimi podwładnymi. Pracujemy projektowo w zmieniających się zespołach, nasi pracownicy reprezentują różne pokolenia, tempo pracy rośnie, a zaangażowanie ludzi jest coraz ciężej utrzymać. Odpowiedzią na nowe problemy jest nasze autorskie szkolenie, które przybliża zagadnienia z zakresu nowej szkoły motywacji oraz wykorzystywania jej walorów w najbardziej efektywny sposób. Nauczymy Cię dopasowywać narzędzia motywacji do konkretnych osób i sytuacji oraz pokażemy jak stymulować rozwój podwładnych oraz budować w zespole atmosferę sprzyjającą współpracy i podnoszeniu wyników.
Motywowanie pozafinansowe czyli jak budować zaangażowanie pracowników
CZAS TRWANIA: 2 dni (16 godzin dydaktycznych)
Dla kogo?
Cele szkolenia
Uczestnicy zdobędą wiedzę:
Nauczą się
Program 2-dniowego szkolenia
„Stara” i „nowa” szkoła motywowaniu:
Menedżer jako motywator i … demotywator
Co motywuje ludzi do działania - narzędzia
Metody szkoleniowe
Informacje organizacyjne
O szkoleniu
Szkolenia motywacyjne wywołują wiele emocji wśród menadżerów. Jest to bardzo często związane z dużą ilością mitów występujących w obszarze motywacji. Gdy rozmawiamy
o motywowaniu z menadżerami zauważamy dwie dominujące postawy. Pierwsza z nich mówi, że pracowników motywują tylko pieniądze. Druga natomiast, że pieniądze nie są motywatorem. Jak pokazuje praktyka i słynne powiedzenie – prawda leży po środku. I ten środek pokażemy na szkoleniu dotyczącym motywacji pozafinansowej.
Umiejętności motywacyjne menadżera z jednej strony będą uzależnione od znajomości roli pieniędzy w motywowaniu. Z drugiej strony ważnym elementem będą kompetencje w zakresie rozwoju, przekazywania informacji, wiedzy o tym co motywuje poszczególne osoby oraz umiejętności wyznaczania motywujących celów z nastawieniem na ich realizację. Tak szeroki wachlarz powoduje, że budowanie codziennego zaangażowania zespołu staje się poszukiwaniem świętego Graala. Rola szefa jest więc kluczowa do tego, żeby pracownicy byli zadowoleni ze swojej pracy.
Wpływ przełożonego na biznesowe rezultaty jest znaczący, a codzienna praca nad motywacją własną i motywacją swojego zespołu staje się kluczowym zagadnieniem dla firm. Zaproponowane warsztaty są praktycznym ukazaniem wartości motywowania zespołu, poszczególnych pracowników z nastawieniem na znalezienie odpowiedzi na pytanie „co motywuje moich pracowników?” i jak wykorzystać w praktyce tą wiedzę.